متن دلخواه شما
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 122 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

اولین تصویر مستقیم از سیاره‌ای با دو خورشید

این اولین‌بار است که تصویر مستقیمی از یک سیاره با دو خورشید که شبیه به تاتوئین در جنگ ستارگان است، ثبت می‌شود؛ اما جالب‌تر اینکه هنوز نمی‌دانیم جرمی که دارد به دور ستاره دوتایی گردش می‌کند، سیاره است یا ستاره!

محبوبه عمیدی: به‌نظر می‌رسد شکارچیان سیارات فراخورشیدی موفق به ثبت اولین تصویر مستقیم از یک سیاره با دو خورشید شده‌اند؛ اما این تمام آن چیزی نیست که باید در مورد تاتوئین دنیای ما که 2MASS0103(AB)b نامیده شده و زندگی دوگانه عجیب آن بدانید. این جرم آسمانی آن‌قدر عظیم است که می‌تواند کوتوله‌ای قهوه‌ای باشد که در مداری نسبتا کوچک به دور یک ستاره دوتایی مرکزی می‌گردد. ستاره‌شناسان هنوز در مورد هویت این جرم آسمانی اعلام نظر نکرده‌اند. تصمیم نهایی آنها می‌تواند نکات تازه‌ای را در مورد نحوه شکل‌گیری سیارات و ستارگان به ما یاد بدهد.

آبان‌ماه سال گذشته، فیلیپ دلورمه و همکارانش در دانشگاه ژوزف فوریه در گرونوبل فرانسه موفق شدند با استفاده از تلسکوپ‌های عظیم وی.ال.تی در شیلی این تصویر را تهیه کنند. جستجو در بایگانی داده‌های ارسال شده توسط این تلسکوپ در سال 2002/1381 به آنها کمک کرد مدار حرکت این جرم آسمانی را به دور ستاره دوتایی آن (که به رنگ سبز در تصویر مشخص است)، ردیابی کنند. نتایج تحقیق آنها را می‎توانید در اینجا مطالعه کنید.

 

تاکنون شناسایی این سیاره‌ها که شبیه به تاتوئین در جنگ ستارگان به دور ستاره‌های دوتایی گردش می‌کردند، تنها با استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم ممکن بود. این سیاره جدید که در فاصله 12.5میلیارد کیلومتری (83.3 واحدنجومی) از مرکزمنظومه واقع شده، آنقدر به ستاره دوتایی مرکزی‌اش نزدیک است که می‌تواند از غبار کیهانی که اطراف آنها را احاطه کرده، ایجاد شده باشد. البته این جرم آسمانی 12 تا 14 بار بزرگ‌تر از مشتری است و به همین دلیل در مرز میان سیارات و ستارگان کم‌فروغی که کوتوله قهوه‌ای نامیده می‌شوند، قرار گرفته است.

دلورمه می‌گوید: «این جرم آسمانی یکی از بزرگ‌ترین سیارات جهان و شاید هم کوچک‌ترین ستاره‌ای است که می‌توانید وجودش را تصور کنید».

 قطعا، شاید

محققان می‌گویند این جرم آسمانی اگر یک سیاره باشد، باید به دلیل نوعی ناپایداری گرانشی به وجود آمده باشد که در آن اجرام آسمانی از تراکم سریع ابر اولیه به وجود می‌آیند. آنها معتقدند 2MASS0103(AB)b بزرگ‌تر از آن است که بتواند به شیوه قرص برافزایشی که به زمانی بسیارطولانی برای متراکم شدن ذرات گردوغبار به دور هسته اولیه نیاز دارد به وجود آمده باشد.

دلورمه می‌گوید: «شیوه کنونی که برای جدا کردن سیارات از ستاره‌ها استفاده می‌شود و مبتنی بر جرم آنهاست، بیشتر از آنکه بتواند چیزی درباره گذشته آنها به ما نشان دهد، یک تعریف کاری است». همکاران او در حال حاضر مشغول بررسی طیف نوری این جرم آسمانی هستند تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد اتمسفر آن کسب کنند.

شناسایی ترکیب شیمیایی این جرم آسمانی می‌تواند آن‌را به یک سیاره مشتری‌مانند تبدیل کند که در نتیجه ناپایداری گرانشی به وجود آمده یا در نهایت نشان دهد با یک کوتوله قهوه‌ای منحصربه‌فرد روبرو هستیم که همراه با یک ستاره دوتایی و در نتیجه ناآرامی در یک محل زایش یک ستاره نوزاد ایجاد شده است. پاسخ هر چه که باشد به شناخت دقیق و ساده‌تر اجرام آسمانی که در آینده کشف می‌شوند، کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 128 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

رصد نجومی ویژه روز جهانی نجوم در رشت

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 132 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

سریع‌ترین ستاره‌ی شناخته‌شده

سحابی گیتار. تپ‌اختر PSR B2224+65 با سرعت ۵/۸ میلیون کیلومتر بر ساعت در میان فضا حرکت می‌کند و سریع‌ترین حرکت خطی شناخته‌شده را در میان ستاره‌های عالم دارد. حرکت سریع این ستاره در میان گازهای میان‌ستاره‌ای موج‌ضربه‌ای را به‌صورت سحابی در فضا ایجاد کرده که شبیه گیتار است. این عکس با فیلتر هیدروژن-آلفای نصب‌شده بر تلسکوپ ۲۰۰ اینچی هیل بر فراز کوهستان پالومار کالیفرنیا گرفته شده است.

براین گنسلر

ترجمه: شادی حامدی آزاد

(۹) سریع‌ترین ستاره‌ی شناخته‌شده

ستاره‌های نوترونی  رکورددار پُرسرعت‌ترین حرکت ستاره‌ای هستند. اگر انفجارهای ابرنواختری کاملاً کروی و متقارن بودند، بقایای انفجار به‌صورت مساوی و متقارن در همه‌ی جهت‌ها پرتاب می‌شدند و ستاره‌ی نوترونیِ متولدشده از دل ستاره‌ی منفجرشده بی‌حرکت در مرکز این رویداد باقی می‌ماند.


اما بنا به علت‌هایی، که هنوز برای فهم‌شان تلاش می‌کنیم، این انفجارها اغلب نامتقارن هستند؛ یعنی مواد حاصل از انفجار در برخی جهت‌ها سریع‌تر از جهت‌های دیگر پرتاب می‌شوند. حتی اگر این بی‌تقارنی کوچک باشد، انرژی انفجاری آن‌قدر عظیم است که وقتی ماده با سرعت زیاد در یک جهت فوران می‌کند، ستاره‌ی نوترونیِ تازه‌متولدشده هم در جهت خلاف و با سرعتی بی‌نهایت زیاد پرتاب می‌شود.

این ستاره‌ می‌تواند فاصله‌ی تهران-شیراز را در نیم‌ثانیه و فاصله‌ی زمین-ماه را در ۴ دقیقه طی کند!

سریع‌ترین ستاره‌ی نوترونی شناخته‌شده، و درواقع سریع‌‌ترین ستاره‌ی شناخته‌شده از هر نوع، PSR B2224+65 نام دارد و در فاصله‌ی تقریبی ۶۰۰۰ سال نوری از ما در صورت فلکی قیفاووس قرار دارد. سرعت چرخش این ستاره به دور خودش نسبتاً آرام و ۱/۵ بار در هر ثانیه است، اما کمبود سرعت چرخش را در سرعت حرکت خطی خود جبران کرده است. اگر فاصله‌ی تخمینی برای این ستاره درست باشد، سرعت حرکت آن در فضا مقدار فوق‌العاده زیاد ۵/۸ میلیون کیلومتر در ساعت است. این یعنی ۴۷۰۰ برابر سرعت صوت در جوّ زمین، ۵۰ برابر سرعت حرکت مداری زمین به دور خورشید، و تقریباً دو برابر سرعت جمعیت تازه‌کشف‌شده‌ای از ستاره‌های فوق‌پُرسرعت که به‌سبب رویارویی با سیاه‌چاله‌ی مرکزی اَبَرپُرجرم راه‌شیریْ از کهکشان بیرون رانده شده‌اند. ستاره‌ی PSR B2224+65 می‌تواند فاصله‌ی تهران-شیراز را در نیم ثانیه و فاصله‌ی زمین-ماه را در ۴ دقیقه طی کند!

 

منبع: canot.ir

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 132 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

اولین گزارش هواشناسی سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی

دانشمندان با رصد جو مملو از ابر در 2 سیاره فراخورشیدی دریافته‌اند که ابرها پدیده‌ای مختص زمین نیستند، و در آسمان خیلی از سیارات دیگر زمین مانند هم می‌توان آنها را یافت.

مجید جویا: پژوهشگران دریافته‌اند که یکی از شناخته شده‌ترین سیارات خارج از منظومه شمسی که فقط اندکی بزرگ‌تر از زمین است، آسمانی شدیدا ابری دارد. این کوچک‌ترین و زمین مانندترین سیاره‌ای است که تاکنون اسرار جو آن برای دانشمندان فاش شده است. (برای مشاهده مقاله مربوط به این نتایج، اینجا را کلیک کنید)

در یک پژوهش دیگر هم، ابرهای آسمان یک سیاره بزرگ‌تر (هم اندازه نپتون) مشاهده شده‌اند. از این دو گزارش هواشناسی می‌توان چنین نتیجه گرفت که احتمالا آسمان خیلی از سیارات با ابر پوشیده شده است.

هیتر ناتسون، اخترشناس سیاره‌ای از کالتک (انستیتو صنعتی کالیفرنیا در پاسادنا) و نویسنده مقاله دوم، می‌گوید: «ما همیشه می‌دانستیم که برخی از سیارات باید جوی مملو از ابر داشته باشند، ولی اکنون موجی از نتایج داریم که به ما می‌گویند که ابرها خیلی هم معمول‌اند».

 

این دو سیاره از جمله نزدیک‌ترین سیارات به منظومه شمسی هستند که تاکنون کشف شده‌اند. سیاره GJ 1214b تنها 13 پارسک (تقریبا 42 سال نوری) با ما فاصله دارد، و هر 38 ساعت یک بار، به دور یک ستاره کوتوله سرخ می‌چرخد. وقتی سیاره از مقابل ستاره مادر می‌گذرد، بخشی از نور ستاره از میان جو سیاره گذشته و به زمین می‌رسد، که با استفاده از آن می‌توان به ترکیباتش پی برد.

در سال 2010/1389، پژوهشگران گزارش کرده بودند که نتوانسته‌اند هیچ اثری از اتمسفر GJ 1214b را در طیف نور دریافتی از ستاره میزبان آن پیدا کنند. در آن زمان دو تفسیر برای علت این رویداد مطرح شد. یکی از آنها این بود که که ابرهای سیاره، به طور کامل مانع از عبور نور ستاره از میان خود شده‌اند.

انتخاب دیگر این بود که جو سیاره به جای مولکول سبک هیدروژن، عمدتا از مولکول‌های سنگین مانند آب تشکیل شده باشد. اگر چنین می‌بود، در آن صورت جاذبه سیاره می‌بایست موجب شود که جو سیاره یک لایه نازک پرچگال باشد. این لایه نازک موجب می‌شود که بخشی از طیف نور دریافتی از ستاره که از فیلتر جو سیاره گذشته است، به حدی ضعیف باشد که قابل تشخیص توسط ابزارهای زمینی نباشد.

پژوهشگران در آن زمان نمی‌توانستند تفاوتی بین این دو تحلیل قائل شوند. حال، مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل نشان می‌دهند که گزینه ابرهای سیاره‌ای درست بوده است.

گروهی به رهبری لارا کرایدبرگ از دانشگاه شیکاگو در ایلینویز، نور نزدیک فروسرخ فیلتر شده در اطراف GJ 1214b را در جریان 15 عبور آن از مقابل ستاره مادر، بررسی کردند. به این ترتیب دانشمندان به داده‌های کافی دست پیدا کردند تا بتوانند رد یک اتمسفر سرشار از آب را در طیف نور ستاره بیابند.

به گفته کرایدبرگ، جو این سیاره عمدتا از بخار آب تشکیل شده است: «ولی دریافتیم که در آنجا ابر هم وجود دارد».
با توجه به دما و فشار جو این سیارات، ابرهای جو آن سیارات در جو زمین دیده نخواهند شد. آنها احتمالا از جنس چیزی مانند سولفید روی یا کلرید پتاسیم تشکیل شده‌اند، چرا که هر دوی این ترکیبات می‌توانند چگالیده شده و تبدیل به قطرات میکروسکوپی شوند، و به این ترتیب سبب تشکیل ابر شوند. کرایدلبرگ می‌گوید: «این اولین باری است که ما توانسته‌ایم ویژگی‌های جو یک سیاره کوچک‌تر از نپتون را مشخص کنیم».

ابرهای مشابهی هم سیاره بزرگ‌تر و نپتون‌مانند GJ 436b را که در فاصله 10 پارسک (33 سال نوری) قرار دارد، پوشانده‌اند. علت انتخاب سیاره از سوی ناتسون و همکارانش در دانشگاه کلتک این بود که تعداد بی‌شماری سیاره با این اندازه وجود دارند و این یکی مدل خوبی برای مطالعه آنان است. این دانشمندان هم مانند گروه کرایدبرگ، از تلسکوپ هابل برای مشاهده تغییرات نور ستاره در هنگام عبور سیاره از مقابل آن استفاده کردند.

یک بار دیگر، طیف ستاره هیچ نشانی از اتمسفر سیاره نداشت. و یک بار دیگر، دو گزینه احتمالی وجود داشت: یکی جو ابرناک و دیگری لایه نازک اتمسفر حاوی مولکول‌های سنگین مانند آب یا متان.

نپتون عمدتا از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است، در نتیجه به گفته ناتسون، یک جسم هم اندازه نپتون با یک جو سنگین، دور از انتظار خواهد بود. او می‌گوید: «ما فکر می‌کردیم که این فقط یک سیاره مشابه نپتون است، ولی اگر هیدروژن زیادی نداشته باشد، در آن صورت باید به این فکر کنیم که چطور می‌توان چنین سیاره‌ای ساخت».

جولیان موزس از انستیتوی علوم فضایی بولدر کلرادو می‌گوید هر دو تحقیق تازه نشان می‌دهند که ابرها چطور بیشتر و بیشتر در سیارات ظاهر می‌شوند. در ماه اکتبر/مهر، گروهی به رهبری دانشمندان ام‌آی‌تی گزارش کردند که توانسته‌اند ابرها را در دو نیم کره سیاره کپلر 7b مشاهده کنند.

 

منبع: خبرآنلاین

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 129 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

پیش به سوی نمایشگاه CES 2014

هفتم تا دهم ژانویه 2014 نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیکی و الکترونیکی جهان در لاس وگاس CES2014 برگزار خواهد شد.

پیش بینی می شود 150 هزار نفر از متخصصین با جدیدترین فناوری ها آشنا شوند. سال 2013 تلویزیون های موسوم به 4K ، یکپارچه سازی در دنیای گوشی های هوشمند، رابط های نرم افزاری جدید، جسچر و فرمانها و دستورات مجازی با چشم ، اپ های فوق هوشمند را شاهد بودیم که در 2014 شاهد ادامه روند رشد این فناوری ها خواهیم بود، بعلاوه فناوری های جدیدی که در روزهای اول نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

در این مقاله سعی می کنیم به 5 گرایش عمده در نمایشگاه پیش رو در لاس وگاس CES2014 بپردازیم:

 

تلویزیون های 4k

در لاس وگاس 2013 ورود تلویزیون های موسوم به 4K با رزولوشن های بالا4 4 هزار را دیدیم و امسال در نمایشگاه 2014 شاهد محصولات متنوع تری در این زمینه خواهیم بود.دو کمپانی الی جی و سامسونگ قبل از نمایشگاه از برخی محصولات خود رونمایی کرده و قرار است در نمایشگاه نمونه های جدیدتری را معرفی کنند.در سوی دیگر، کمپانی های سازنده فیلم نیز در تلاشند تا کیفیت ساخت را به سطح 4K برسانند. قیمت ها از سال گذشته تاکنون کاهش پیدا کرده و همچنان جای کاهش وجود دارد و سازندگان چاره ای جز کاهش قیمت برای فروش های بیشتر ندارند.

همچنین استاندارد HDMI 2.0 نیز در نمایشگاه معرفی می شود و طبق این استاندارد کیفیت فیلم ها با 60 فریم در ثانیه به نمایش در می آیند.

 

انفجار فناوری کامپیوترهای پوشیدنی

سالهاست نمایشگاه لاس وگاس عرصه ورود گجت ها و "فشن تک ها" fashion tech است و فناوری کامپیوترهای پوشیدنی یکی از اینهاست که هر ساله با محصولات جدید عاشقان تکنولوژی را به خود مشغول می سازد.موبایل و اپلیکیشن ها دو زیرمجموعه این گونه ابزارهاست که بعد از ورود ساعتهای هوشمند نظیر گلکسی گی یر در سال 2013 و اسمارت واچ 2 سونی، به سرعت در حل رشد است.گجت نایک نیز برای خود حکایتی مستقل در بحث فیتنس و ورزش و ... بوجود آورده است. سال گذشته عینک گوگل خودی نشان داد (البته بیشتر برای تکنولوژی بازها) و امسال باید نمونه های مشابه آن را در CES2014 شاهد باشیم که به عنوان رقیب عرض اندام خواهند کرد.

 

توسعه علوم بیومتریک

ابزارها و گجت های مجهز به حسگرهای دارای اثر انگشت در سال گذشته روی گوشی های هوشمند، توسط اپل به جهانیان معرفی شد و امسال بسیاری از سازندگان گجت برای بالا بردن ایمنی ابزارهای ساخت خودف قرار است از این فناوری استفاده کنند و بنابراین در CES2014 شاهد مجموعه ای از گجت های جدید مجهز به هویت بیومتریک خواهیم بود. بحث پسورد و حمایت از ابزارهای هوشمند علیه هر نوع رخنه امنیتی توسعه هویت بیومتریک را ضروری ساخته است. ایده های متنوع برای حفظ  و توسعه امنیت روی ابزارهای جدید را می توانیم در نمایشگاه امسال ببینیم.

 

اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء یا همان Internet of Things اصطلاحی است که گریزی از آن نیست و مفهوم آن در CES2014 بیشتر نمود خواهد یافت. اینترنت اشیاء با بحث اتصال لوازم خانگی به اینترنت سالهاست توسط کمپانی های پیشرو مانند Nest و فیلیپس و .. شروع شده و در سالهای اخیر کمپانی های زیادی در این راه قدم برداشته اند.

همچنین در سال های اخیر، برنامه های کاربردی و خدمات وب بر اساس اطلاعات شخصی رشد یافته و ابزرهای شخصی و سخت افزارها را به هم متصل ساخته است. داشبورد اتومبیل ها هوشمند شده و سازندگان خودرو مشکلات فنی را رفع کرده و اتومبیل ها را با اینترنت اشیاء هوشمندتر از قبل ساخته و راحتی خوبی برای رانندگان فراهم ساخته اند. در آینده نزدیک بر اساس دیتای شخصی شما، اینترنت نیز شخصی تر شده و همیشه همراه شما و تمام وسایل زندگی تان خواهد بود و قطعا نمونه هایی در این رابطه در CES2014 خواهیم دید.

 

چاپ و چاپگرهای سه بعدی

قدرت فناوری چاپ سه بعدی بر کسی پوشیده نیت و هر چند هنوز پرینترهای سه بعدی گران هستند اما به زودی موج عظیم فناوری چاپ سه بعدی این موضوع را حل خواهد کرد و عرضه فناوری های جدید در زیرمجموعه سه بعدی باعث می شود تا این صنعت رونق بیشتری بگیرد.در آینده نه چندان دور، چاپ و چاپگر سه بعدی ،قطعات، گجت ها، موبایل، و ... به صورت قطعات پازل مانند، توسط کاربران خانگی در خانه ها تولید خواهد شد.

 

منبع : خبرآنلاین

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 138 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

هشدار دانشمندان در مورد تضعیف میدان مغناطیسی زمین

میدان مغناطیسی زمین در حال ضعیف‌شدن است و این موضوع اثرات مخربی بر آب و هوا و سلامت انسان‌ها خواهد داشت.

 

در اعماق زمین یک هسته‌ مذاب در حال تولید میدان مغناطیسی است و این میدان از سیاره خاکی در مقابل بادهای مخرب خورشیدی محافظت می‌کند. چنین میدان محافظی، هزاران کیلومتر به درون فضا گسترش یافته و نیروی مغناطیسی آن بر هر مولفه‌ای از ارتباطات جهانی گرفته تا مهاجرت حیوانات و الگوهای آب‌و‌هوایی تاثیرگذار است. با این حال، این میدان که تا این اندازه برای حیات زمین حائز اهمیت است، طی 200 سال اخیر 15 درصد تضعیف شده و به ادعای دانشمندان مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بریتانیا، این موضوع نشان می‌دهد قطب‌های زمین در حال تغییر بوده و به دنبال آن، قطبیت میدان مغناطیسی آن در آستانه معکوس‌شدن است. اگرچه کارشناسان از زمان رخداد این امر آگاهی ندارند.

 

در صورت روی‌دادن چنین وضعیتی، انسان‌ها در معرض بادهای خورشیدی قرار خواهند گرفت که می‌توانند روزنه‌هایی را در لایه ازن ایجاد کنند. این اثر می‌تواند برای نوع بشر نابودکننده باشد، شبکه‌های برق را از کار انداخته، به طور قابل‌توجهی آب‌وهوای زمین را دستخوش تغییر کند و همچنین میزان ابتلا به سرطان را افزایش دهد. مطالعات اخیر دانشمندان دانمارکی نیز حاکی از آن است گرمای جهانی مستقیما با میدان مغناطیسی زمین و نه انتشارات دی‌اکسید‌کربن مرتبط است.

 

محققان معتقدند در صورت تغییر قطب‌ها، سالانه 100 هزار انسان به دلیل سطوح افزایش‌یافته تشعشع فضایی جان خود را از دست خواهند داد و در این میان، دکتر «کولین فورسیت» از آزمایشگاه علوم فضایی مولارد در کالج لندن نیز مدعی است، تشعشع فضایی می‌تواند دو تا سه برابر بیشتر از میزان تشعشع ناشی از حفره‌های ازنی بوجود آمده در اثر فعالیت‌های انسانی باشد. افزون بر این، در صورت تغییر قطب‌ها، روزنه‌های ازن بزرگ‌تر بوده و همچنین مدت‌ زمان طولانی‌تری وجود خواهند داشت. آژانس‌های فضایی هم‌اکنون این تهدید را جدی گرفته‌اند و در ماه نوامبر سه فضاپیما به عنوان بخشی از ماموریت SWARM و با هدف پوشش‌دهی چگونگی تغییر میدان مغناطیسی زمین به فضا پرتاب شدند. چنانچه افت میدان مغناطیسی زمین ادامه یابد، طی میلیاردها سال، زمین نیز سرنوشتی مانند مریخ خواهد داشت؛ مریخ که زمانی جهانی اقیانوسی بود، طی مدت‌های طولانی به سیاره‌ خشکی تبدیل شد که قادر به پشتیبانی از حیات نیست.

منبع: آسمان پارس - ایسنا

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 137 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

سیاره گمشده منظومه شمسی پیدا شد؟

10 برابر سنگین‎تر از زمین و 250 بار دورتر از خورشید

احتمالا هیولایی در کناره منظومه شمسی، در کمین نشسته است. مدار سیاره کوتوله تازه کشف شده‎ای که دورترین جسم منظومه لقب گرفته، نشان از وجود سیاره غول آسای سنگی جدیدی دارد.
 

مجید جویا: احتمالا هیولایی در کناره منظومه شمسی، در کمین نشسته است. یک سیاره کوتوله تازه کشف شده، عنوان دورترین جسم منظومه شمسی را به خود اختصاص داده و مدار گردش آن هم نشان از سیاره غول‎آسا، سنگین و نادیده‎ای دارد که جرم آن ده برابر زمین است و مدار گردشش بسیار دورتر از پلوتو.

این سیاره کوتوله که اکنون 2012 VP113 خوانده می‌شود (به دلیل این که اولین بار در عکس‌های گرفته شده در نوامبر 2012 مشاهده شد) به خودی خود کشف جالب توجهی است. اسکات شپرد از انستیتوی علوم کارنگی در واشینگتن و همکارانش دریافتند که این سیاره که از سنگ و یخ تشکیل شده،‌450 کیلومتر پهنا دارد و کمترین فاصله مدار گردش آن از خورشید، 80 واحد نجومی است (فاصله متوسط زمین تا خورشید، یک واحد نجومی است).

شرح عکس آغاز مطلب: با ترکیب 3 تصویر، دانشمندان توانستند مسیر حرکت سیاره کوتوله VP113 2012 را در آسمان مشخص کنند. موقعیت این سیارک با دایره‏‎های آبی، سبز و قرمز مشخص شده است.

این فاصله دو برابر بیشتر از فاصله معروف‌ترین سیاره کوتوله؛ یعنی پلوتو؛ است که 2340 کیلومتر پهنا دارد و خود رکورد قبلی، یعنی سیارک 1000 کیلومتری سدنا را که در سال 2003/1382 کشف شده بود و نزدیک‌ترین فاصله آن از خورشید 76 واحد نجومی بود، پشت سر گذاشته است.

اجسامی که در مداری تا این اندازه دور از خورشید و در «ابر داخلی اورت» گردش می‌کنند، برای کاوش دوران ابتدایی منظومه شمسی مفیدند، زیرا آنها به حدی دور هستند که سیارات گازی بر آنها اثر نمی‌گذارند، ولی به اندازه کافی به خورشید نزدیک هستند که تحت تاثیر گرانش دیگر ستارگان کهکشان ما قرار نگیرند؛ در نتیجه مدار و رفتار آنها باید از زمان شکل گیری آنها تا به حال، بدون تغییر مانده باشد. شپرد می‌گوید: «وقتی بتوانیم اجسام بیشتری را در این مناطق بیابیم، خواهیم توانست سناریوهای احتمالی شکل گیری را با قوت بیشتری تدوین کنیم».

عروسک‌باز دوردست
کشف 2012 VP113 ناگهان تعداد اجسام شناخته شده در این ناحیه از آسمان را دو برابر کرد(از یکی به دو تا !). برآورد اعضای گروه این است که تعداد خیلی بیشتری از این اجسام در آن ناحیه وجود داشته باشند که هنوز کشف نشده‌اند. «به مدت 70 سال فکر می‌کردیم که پلوتو تنها جسم آن ناحیه از فضا است، ولی اکنون می‌دانیم که هزاران جسم دیگر در مدار آن در حال چرخش هستند. سدنا هم برای ده سال تنها جسم مدار خود بود، ولی اکنون روشن است که سدنا و 2012 VP113 تنها نوک کوه یخ هستند».

گروه شپرد وقتی مدار چرخش 2012 VP113، سدنا و 10 جسم دیگر را که در فاصله کمتری نسبت به این سیارک از خورشید قرار داشتند، بررسی می‌کردند، هم‎ترازی عجیبی یافتند. او می‌گوید: «شگفتی بزرگی برای ما بود».

طبق محاسبات گروه، یک توضیح برای این هم‍‌ترازی می‌تواند جاذبه سیاره‌ای سنگی باشد که ده برابر سنگین‌تر از زمین است و در فاصله 250 واحد نجومی از خورشید، به دور آن می‌چرخد. این سیاره باید سرد و تاریک باشد (و اجسام نزدیک به خود را مانند یک خیمه شب باز دور ولی قدرت‌مند، به جلو و عقب می‌کشد).

کاوشگر پیمایش فروسرخ میدان وسیع ناسا (WISE) این منطقه از فضا را در سال های 2010 و 2011 در تلاش برای یافتن این سیاره ناشناخته جستجو کرد و دست خالی به ماموریت خود خاتمه داد.

ولی وایز به دنبال گرمای غول‌های گازی بود؛ حال آن که یک «ابر زمین» سنگی مانند چیزی که گروه شپرد پیش‌بینی می‌کنند، آن قدر سرد است که این تلسکوپ توان یافتن آن را نخواهد داشت. ند رایت، جستجوگر ارشد تلسکوپ گفت: «این سیاره برای تلسکوپ ما بیش از اندازه کم‌نور است. حتی اگر این سیاره یک منبع گرمای داخلی کوچک داشته باشد؛ و نور خورشید را جذب کند؛ باز هم گرمای آن برای دیده شدن کفایت نخواهد کرد».

سیارات ولگرد
با این وجود، اگر این سیاره وجود داشته باشد، چطور ممکن است که چنین غولی تا کنون از دید ما در امان مانده باشد؟ به نظر عجیب می‌رسد، به خصوص با توجه به این که به تازگی سیاراتی 1000 برابر دورتر از آن هم در منظومه‌های شمسی دیگر دیده شده‌اند. ولی ابزارهایی همچون تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، که موفقیت خارق‌العاده‌ای در کشف سیارات منظومه‌های دیگر داشته است، بختی برای مشاهده چنین سیاره‌ای نخواهد داشت.

کپلر به گونه‌ای طراحی شده که سو سو زدن اندک در نور ستارگان را که در اثر عبور سیاره‌ها از مقابل آن اتفاق می‌افتد، تشخیص دهد. ویلیام ولش از دانشگاه ایالتی سن دیگو، که عضو گروه کپلر هم هست، می‌گوید: «کپلر به هیچ وجه توان دیدن این سیاره را نخواهد داشت».

از دید ولش، تنها راهی که اکنون در دسترس است و شاید بختی برای یافتن سیاره ناشناخته داشته باشد، ‌اثر ریزهمگرایی گرانشی است که در آن، می‌توان از گرانش یک جسم سنگین بین زمین و سیاره مورد بحث به عنوان یک عدسی بزرگ‌نمایی کیهانی استفاده کرد. اخیرا از این شیوه برای رصد جسمی استفاده شد که گمان می رود که اولین قمر خارج از منظومه شمسی باشد.

ولی شیوه‌های دیگری هم برای توضیح هم‏‌ترازی مداری که گروه شپرد یافته‌اند وجود دارند، مانند کشش ستارگان یا سیارات  «ولگردی» که مدت‌ها پیش از منظومه ما بیرون انداخته شده‌اند.

به همین دلیل، مایک براون از دانشگاه صنعتی کالیفرنیا که از کاشفان سدنا بوده؛ امیدی به کشف یک سیاره غول آسا ندارد. «این احتمال وجود دارد که یک جسم فضایی غول آسای ناشناخته مسبب این رخداد باشد، ولی خیلی دلایل احتمالی دیگر هم هستند که می‌توانند همین اثر را بر جا بگذارند، و متاسفانه، احتمال وجود آنها خیلی بیشتر از این سیاره است».

 

منبع : خبر آنلاین

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 415 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

ناسا برای طرح دیوانه وار خود به شدت عجول به نظر می‌رسد. حدود سه ماه قبل بود که ناسا از تحقیقات سری خود جهت به دست گرفتن هدایت یک سیارک و انتقال آن به مدار ماه پرده برداشت.

ناسا برای طرح دیوانه وار خود به شدت عجول به نظر می‌رسد... حدود سه ماه قبل بود که ناسا از تحقیقات سری خود جهت به دست گرفتن هدایت یک سیارک و انتقال آن به مدار ماه پرده برداشت.

ناسا و پروژه کنترل هدایت سیارک ARM

این پروژه هم اینک با نام ARM (اختصار Asteroid Redirect Mission) شناخته می‌شود و امروز ناسا اعلام کرد که پیشرفت پروژه زودتر از موعد اتفاق افتاده و این مرکز فضایی قصد دارد تا قبل از سال 2019 فضاپیمای روباتیک خود را به همین قصد راهی فضا کند.

در حال حاضر ناسا بین مدلی بسیار کوچک و یا بزرگ‌تر از سیارک مدنظر خود در حال بررسی‌ است. طبق برنامه ریزی، سیارک مناسب پروژه باید تا یک سال قبل از ارسال فضاپیمای روباتیک انتخاب شده باشد و به نظر می‌رسد این اتفاق هم اینک در مراحل نهایی خود قرار دارد.


تلسکوپ اسپیتزر اسپیس که وظیفه شناسایی سیارک‌های کاندید این پروژه را بر عهده دارد، به تازگی موارد بسیار مناسبی را رهگیری کرده است. این کاندیداها در حال حاضر به 9 مورد می‌رسد، اما ناسا تحقیقات بیشتری را تا یک سال قبل از آغاز پروژه انجام خواهد داد.

به دست گرفتن هدایت چنین سیارکی مرحله نخستین این پروژه می‌باشد و ناسا در مرحله بعد آن را به مدار ماه هدایت خواهد کرد تا از این طریق راه رابه ادعای ناسا جهت «درک بهتر آغاز منظومه شمسی» فراهم کند. ناسا همچنین خبر داده که در ادامه پروژه و بعد از جاگیری این سیارک در مدار ماه، جهت تحقیقات بیشتر فضانوردهایی نیز به این سیارک ارسال خواهد شد.
منبع : دیجی کالا  - TechnoBuffalo

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 417 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

تازه ترین تصاویر فضاپیمای افق های نو از پلوتو

کاوشگر نیوهورایزنز روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن به سیاره پلوتو است و تصاویر که از این سیاره ارسال می‌کند، هر روز جزییات بیشتری را نشان می‌دهد. اکنون در فاصله حدود ۳۰ میلیون کیلومتری از این سیاره، شاهد تصاویری از نقاط تیره و روشن روی سطح پلوتو هستیم.

تازه ترین تصاویر فضاپیمای افق های نو از پلوتو

کاوشگر نیوهورایزنز (افق های نو) به تازگی تصاویری را با استفاده از دوربین LORRI گرفته و به زمین ارسال کرده است. با وجود فاصله‌ی 30 میلیون کیلومتری از پلوتو، این تصاویر نشان می‌دهد پلوتو دنیایی پیچیده و پر از نواحی روشن و تیره است که در میان آن‌ها نواحی ای با روشنایی متوسط وجود دارد.

در عکس هایی که فضاپیمای نیوهورایزنز از دو ماه پیش به زمین ارسال کرده است عوارض سطحی وسیعی در سطح پلوتو دیده می‌شود؛ مانند ناحیه ی روشنی در یکی از قطب‌های پلوتو که به عقیده‌ی دانشمندان، کلاهکی قطبی است.

تازه ترین تصاویر فضاپیمای افق های نو از کارن قمر پلوتو

 آلن استرن (Alan Stern) پژوهشگر ارشد مأموریت نیوهورایزنز در این باره می‌گوید: "این تیرگی ها و روشنایی ها نشان می دهد که هر سمت سیاره کوتوله پلوتو متفاوت است و ویژگی های خاص خود را دارند. ما قبلاً نیز این لکه های تیره و روشن را در عکس های هابل و عکس‌های قبلی نیوهورایزنز دیده‌ایم. اما عکس های جدید، پیچیدگی و ظرافت زیادی را نشان می دهد. اکنون، ما شروع به جمع آوری اطلاعات از ماهیت و علت تشکیل این لکه‌ها کرده‌ایم." وی درباره آینده این پروژه افزود: "تا اوایل ماه جولای، ما داده‌های طیفی بیشتری خواهیم داشت که به فهم ماهیت و علت تشکیل این لکه‌ها کمک خواهد کرد"

تازه ترین تصاویر فضاپیمای افق های نو از پلوتو و کارن

کاوشگر نیوهورایزنز در سال 2006 به فضا پرتاب شد و پس از حدود 9 سال سفر، تا یک ماه دیگر به پلوتو می‌رسد.

منبع: سایت ماهنامه نجوم

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 479 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
 تصاویر اتمسفر رقیق پلوتو
 
عکس‌های جدیدی که اخیرا توسط کاوشگر افق‌های نو فرستاده شده‌اند، جو رقیقی را در اطراف سیاره‌ی پلوتو نشان می‌دهد. این عکس‌ها هم‌چنین دید زیبایی از کوهستان‌های این سیاره و دشت‌هایش داده‌اند.
کاوشگر افق‌های نو، عکس‌ها و تصاویر زیادی از پلوتو ثبت کرده است. افق‌های نو در چهاردهم جولای امسال، از فاصله‌ی ۱۲۵۰۰ کیلومتری پلوتو عبور کرد. ارسال داده‌های افق‌های نو هم از ابتدای ماه میلادی جاری شروع شده است. گفته می‌شود دریافت تمام داده‌های ثبت شده، به دلیل فاصله‌ی زیاد این کاوشگر تا زمین، یک سالی طول خواهد کشید.
تصاویر اتمسفر رقیق پلوتو
محققان می‌گویند که این مه، اطلاعات بیشتری از پلوتو به آن‌ها داده است؛ طوری که وجود چرخه‌ی آبی مثل زمین را روی پلوتو پیش‌بینی می‌کنند.
این عکس جدید، چند روز پیش به زمین فرستاده شده است. نوری هم که از سمت خورشید روی پلوتو تابیده شده، سطح ناهمگون آن را به خوبی به تصویر کشیده است. هم‌چنین می‌توان چند لایه‌ی جوی را در پلوتو دید، لایه‌هایی که از سطح تا حداقل فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری سطح پلوتو ادامه پیدا کرده‌اند.
پروفسور «الن استرن»، مدیر پروژه‌ی افق‌های نو درباره‌ی تصاویر جدید گفته است: «با دیدن تصاویر جدید تصور می‌کنید که همان جا روی پلوتو هستید و روی زمین آن گشت و گذار می‌کنید. با این حال، این تصویر هم‌چنین بار علمی زیادی دارد و اطلاعات جدیدی از اتمسفر، کوهستان‌ها، یخچال‌ها و دشت‌های پلوتو می‌دهد.»
عکس دیگری هم‌چنین غروب آفتاب را روی طرف تاریک پلوتو نشان می‌دهد. «ویل گراندی»، از دانشمندان رصدخانه‌ی لول (Lowell) در این باره می‌گوید: «در کنار زیبا بودن، این جو رقیق هم‌چنین تغییرات روزانه‌ی هوا را روی پلوتو نشان می‌دهد.»
«الن هاوارد» از دانشگاه ویرجینیا در این باره گفته است: «به دلیل نور کم خورشید، می‌توان چرخه‌ی آبی زمین را به پلوتو تشبیه کرد. در زمین، آب اقیانوس‌ها بخار می‌شود، به‌صورت برف فرود می‌آید و دوباره به کمک جریان‌ها یخی به دریا باز می‌گردد.»
پرفسور استرن می‌گوید: «پلوتو در این بخش به‌طرز عجیبی شبیه به زمین است. کسی این موضوع را پیش‌بینی نکرده بود.»
منبع: دیجی کالا

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 155
|
تعداد امتیازدهندگان : 82
|
مجموع امتیاز : 82
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 86 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

حافظه جانبی برای مغز

تصور کنید روزی بتوانید یک مموری کارت را به مغز خود وصل کنید و از فایلهای موجود در آن بلافاصله استفاده کنید. مثلا اطلاعات مورد نیاز برای یک کنفرانس یا امتحان را دانلود کنید و آن را چند دقیقه قبل از شروع جلسه در مغزتان ذخیره کنید و در جا از داده های آن استفاده کنید. خب به نظر می رسد این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. چون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند قدمهای اولیه در این راه را بردارند.

 بعد از مطالعات فراوانی که دکتر تئودور برگر و همکارانش در مورد واکنشهای شیمیایی فرآیند یادگیری کوتاه مدت در مغز موشها انجام دادند، توانستد یک چیپ کوچک بسازند که از الکترودهایی برای اتصال به مغز و افزودن به ظرفیت حافظه استفاده می کند.این پروتز عصبی قادر است سیگنالهای عصبی را ذخیره کند و درست مانند یک حافظه جانبی الکترونیکی به موشها کمک کند تا سریعتر و بیشتر یاد بگیرند.

 با روشن کردن مدار، یادگیری به موشها القا می شود و آنها "یاد می گیرند" و با خاموش کردن مدار، همه چیز را به سرعت فراموش می کنند. دکتر برگر ادعا می کند که اگر بتوانند جزئیات بیشتری از فرآیند رمزنگاری سلولهای عصبی را بفهمند، قادر خواهند بود تقریبا هر چیزی را در حافظه ایجاد یا حذف کنند. دقیقا مثل یک فلش مموری که به مغز وصل می شود. در حال حاضر تحقیقات آنها بر روی موشها موفقیت آمیز بوده و هدف بعدی آنها اجرایی کردن این پروژه در مورد میمونهاست.

 پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در مقاله ای که برای معرفی این تکنیک منتشر کرده اند، هدف از تحقیق بر روی چنین طرحی را کمک به بازیابی حافظه و یا افزایش ظرفیت حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر، سکته مغزی یا ضربه به جمجمه اعلام کرده اند. اما صبر کنید... مساله خیلی شبیه داستانهای علمی-تخیلی به نظر می رسد. اگر واقعا چنین دستاوردی در آینده محقق شود، فکر می کنید چه واکنشهایی را در میان مردم بر می انگیزد؟ چه استفاده ها (یا سوء استفاده های) دیگری می توان برای آن در نظر گرفت؟ اگر چنین فلش مموری در دسترس شما بود، چه فایلهایی را روی آن ذخیره می کردید؟

منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 108 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

در جدیدترین بازی ساخت شرکت EA با عنوان Battlefield 3 تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی در تهران دست به عملیات نظامی می‌زنند.

Battlefield 3 نام جدیدترین بازی جنگی است که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود. این بازی یک بازی تیراندازی از دید اول شخص است که توسط شرکت EA Digital Illusions CE تولید و به وسیله شرکت Electronic Arts عرضه می‌گردد. در این بازی شما نقش تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را دارید که طبق معمول با نام عباراتی چون آزادی و مبارزه با تروریسم به کشورهای دیگر از جمله ایران حمله می‌کنید.

این دوازدهیم شماره از سری بازی‌های Battlefield است و در واقع دنباله داستان قبلی آن در Battlefield 2 می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.

 از جمله ویژگی‌های این بازی استفاده آن از موتور بازی Frostbite 2.0 ساخت شرکت DICE است. این موتور سبب می‌شود تا سازندگان آن بتوانند عملیات‌های تخریبی پیشرفته‌تر و نیز موسیقی و گرافیک بهتری را ارائه دهند. سازندگان آن سعی کرده‌اند تا با استفاده از این موتور جدید، شرایط کاملاً طبیعیِ میادین نبرد را به بازی‌باز القا کنند، شرایطی چون پرت شدن بر اثر موج انفجار، و تأثیر وزش باد و نیروی جاذبه بر روی گلوله‌ها.

این بازی در وهله نخست برای رایانه‌های شخصی و در درجه بعد برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 طراحی و در نظر گرفته شده است. لذا، نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای نقشه‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه کنسولی آن می‌باشد. مخاطبین این بازی اشخاص بالای ۱۸ سال می‌باشد.

حوادث Battlefield 3 در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی روی می‌دهد. نقشه‌های تأییدشده برای این بازی تاکنون شامل نقشه شهرهایی چون تهران، پاریس، سلیمانیه، و نیویورک می‌باشد که در این مکان‌ها جنگ‌های خیابانی، و نیز درگیری‌ در مناطق مرکزی شهر و فضاهای باز رخ می‌دهد. اتفاقات و رویدادهای این بازی در سال ۲۰۱۴ روی می‌دهند.

شاید این دسته از بازی‌ها در وهله نخست صرفاً یک سری بازی ساده به نظر آیند، اما اگر کمی عمیق‌تر به آنها نگریسته شود می‌توان دریافت که میلیون‌ها دلاری که صَرف ساخت چنین بازی‌هایی می‌شود فقط جنبه تجاری و سرگرمی ندارد، بلکه در ورای آنها می‌توان به وضوح جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مذهبی را یافت.

همان‌طور که کارشناسان مختلف ، بارها به فعالیت‌های هدفمند دولت آمریکا در تغییر و آماده‌سازی اذهان عمومی خود و دیگر کشورها برای مقابله و جنگ با اسلام، شیعیان، و به ویژه ایران اشاره کرده‌اند، بی‌شک یکی از اهداف این بازی، که می‌تواند مهم‌ترین آنها نیز باشد، آماده‌سازی اذهان عمومی به ویژه نسل جوان برای مقابله با ایران و کشورهای اسلامی است. اگر به مکان‌هایی که اتفاقات این بازی در آن روی می‌دهد نگاهی انداخته شود می‌توان به سهولت دید که این رویدادها در مرز بین ایران و عراق (سلیمانیه)، و حتی در داخل مرز ایران و در تهران روی می‌دهد.

پیش از این، اکثر رویدادهای چنین بازی‌های جنگی‌ای از جمله Medal of Honor: Operation Anaconda (2010), Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009), Metal Gear solid 4 (2008), و غیره در افغانستان و کشورهای عربی به ویژه عراق رخ می‌داد. اما اکنون و برای نخستین بار در یکی از بازی‌های معروف و پرهزینه ساخت آمریکا این درگیری‌ها به داخل ایران و تهران کشیده می‌شود.

شاید لازم باشد که دیگر در نگرش خود نسبت به این بازی‌های به ظاهر بازی بازنگری کرده و آنها را جدی‌تر دنبال کنیم و برای آنها تمهیداتی بیندیشیم.

منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.

 

قبل از هرچیز ابتدا باید مطمئن شوید که ویژگی Hibernate در ویندوز شما فعال است. برای فعال‌سازی Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و سپس Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.
در ویندوز ویستا و 7، ابتدا در منوی Start عبارت CMD را وارد کنید و Enter بزنید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد نمایید.

برای ساخت یک فایل میان‌بر برای Hibernate کردن ویندوز، به صورت زیر عمل می کنیم:

در فضای خالی محیط دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، این دستور را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید:

%windir%System32 undll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

نامی برای Shortcut خود انتخاب کنید (به عنوان مثال Hibernate) و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
با دوبار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته شده، ویندوز بلافاصله Hibernate می‌گردد.

 

کاربردهای دیگر:
یکی از کاربردهای این میان‌بر، توانایی Hibernate کردن کامپیوتر در زمان تعیین شده توسط شماست. برای این کار کافی است از برنامه Task Scheduler ویندوز استفاده کنید. برای دسترسی به Task Scheduler در ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و 7، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد کنید و Enter بزنید.
کاربرد بعدی آن مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود مثل Internet Download Manager می‌باشد. اگر شما به دانلود شبانه علاقه‌مندید پس حتماً با بخش Scheduler در برنامه IDM آشنایی دارید. در این قسمت کاربر برای برنامه تعریف می‌کند که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام شوند و بعد از اتمام دانلود ها چه اتفاقی بیفتد (از جمله خاموش کردن کامپیوتر). شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میانبر به IDM، دستور بدهید که بعد از اتمام دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای اینکار کافی است که در پنجره Scheduler، در قسمت Open the following file when done فایل میان‌بری که ساخته‌اید را معرفی کنید و تنظیمات زمان‌بندی را اعمال نمایید.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 112 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.


------------------------------​----------------------
الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمن تر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت قدیمی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 117 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

یک مطالعه نشان داد: افرادی که زمان زیادی را در فضای اینترنت صرف می کنند نمی‌توانند با زندگی واقعی کنار بیایند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا،  این مطالعه نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت حتی تغییر ساختار فیزیکی مغز را نیز به دنبال دارد.

محققان این پروژه می‌گویند: ما نمی‌توانیم آرام در ایستگاه اتوبوس بنشینیم و منتظر اتوبوس باشیم. این خیلی بد است چرا که مغز ما به آن زمان کم برای استراحت و پردازش اشیا نیاز دارد.

بیشتر افراد نشانه‌هایی از اعتیاد به اینترنت دارند و نمی‌توانند بدون اینترنت زندگی کنند.

دیوید لوی، یکی از این محققان، گفت: زندگی آنلاین به داشتن “مغز ذرتی” منتهی می‌شود. عملکرد چند تکلیفی اینترنت باعث می‌شود تا زندگی عادی کُند و خسته کننده به نظر برسد.

وی افزود: علاوه بر این، گذراندن زمان زیاد در محیط‌های مجازی باعث می‌شود که افراد نتوانند احساسات دیگران را بفهمند.

 منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 100 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

see-eye-to-eye

امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟

خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!

شناخت "خستگی چشمها"
تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند.

اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم.

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟
به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت.

از نرم افزارها ها برای یادآوری استفاده کنید:
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای کاربران کامپیوتر عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید.

قانون 20-20-20
برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید.

چشمها را باید شست:
بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید.

عادت های خوب برای چشم:
وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است.

همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد.

نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد.

منبع:نارنجی

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 96 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
یک کامیپوتر در اندازه سیب!

کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا که مکعبی به ابعاد تقریبی پنج سانتی‌متر است از لینوکس قدرت میگیرد. (لینوکس یک سیستم عامل می باشد).
‏
مشخصات این کامپیوتر جذاب عبارت هستند از یک پردازنده ۳۰۰ مگاهرتزی اتم، ۶۴ مگابایت اس.دی. رم، خروجی مونیتور با وضوح ۱۰۲۴ * ۱۲۸۰ پیکسل، درگاه فلش کارت، درگاه یو.اس.بی، کارت شبکه و کارت سریال. ‏

‏

Space_Cube_The_smallest_PC_internals.jpg

‏مشخص است که این سخت‌افزار نمی‌تواند هیچ سیستم‌عامل مدرنی را اجرا کند اما نسخه‌های سبک لینوکس امکان اجرای گرافیکی روی این کامپیوتر و اتصال بدون دردسر به اینترنت را دارند. ‏

‏این مکعب جذاب در دو رنگ زرد و مشکی در ژاپن تولید شده است. ‏

‏
‏

space-cube-in-use.jpg

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 91 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

۶۰۰ . اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمایید این خطا نمایش داده می‌شود .

۶۰۱ . راه‌انداز Port بی اعتبار می‌باشد .

۶۰۲ . Port هم اکنون باز می‌باشد برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی نمود.

۶۰۳ . بافر شماره گیری بیش از حد کوچک است .

۶۰۴ . اطلاعات نادرستی مشخص شده‌است .

۶۰۵ . نمی‌تواند اطلاعات Port را تعیین کند .

.

.

.

۶۰۶ . Port شناسایی نمی‌شود .

۶۰۷ . ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار می‌باشد .

۶۰۸ . راه انداز مودم نصب نشده‌است .

۶۰۹ . نوع راه انداز مودم شناسایی نشده‌است .

۶۱۰ . بافر ندارد .

۶۱۱ . اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترس می‌باشد .

۶۱۲ . مسیر درست را نمی‌تواند پیدا نماید .

۶۱۳ . فشرده سازی بی اعتباری انتخاب شده‌است .

۶۱۴ . سرریزی بافر .

۶۱۵ . Port پیدا نشده‌است .

۶۱۶ . یک درخواست ناهمزمان در جریان می‌باشد .

۶۱۷ .Port یا دستگاه هم اکنون قطع می‌باشد .

۶۱۸ . Port باز نمی‌شود. ( وقتی رخ می‌دهد که یک برنامه از Port استفاده کند ).

۶۱۹ . Port قطع می‌باشد (وقتی رخ می‌دهد که یک برنامه از Port استفاده کند).

۶۲۰ . هیچ نقطه پایانی وجود ندارد .

۶۲۱ . نمی‌تواند فایل دفتر راهنمای تلفن را باز نماید .

۶۲۲ . فایل دفتر تلفن را نمی‌تواند بارگذاری نماید .

۶۲۳ . نمی‌تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد .

۶۲۴ . نمی‌توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت .

۶۲۵ . اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می‌شود .

۶۲۶ . رشته را نمی‌تواند بارگذاری کند .

۶۲۷ . کلید را نمی‌تواند بیابد .

۶۲۸ . Port قطع شد .

۶۲۹ . Port بوسیله دستگاه راه دور قطع می‌شود. (درست نبودن راه انداز مودم با برنامه ارتباطی).

۶۳۰ . Port به دلیل از کارافتادگی سخت‌افزار قطع می‌شود .

۶۳۱ . Port توسط کاربر قطع شد .

۶۳۲ . اندازه ساختار داده اشتباه می‌باشد .

۶۳۳ . Port هم اکنون مورد استفاده می‌باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده‌است (راه انداز درستی بر روی مودم شناخته نشده‌است) .

۶۳۴ . نمی‌تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید .

۶۳۵ . خطا مشخص نشده‌است .

۶۳۶ . دستگاه اشتباهی به Port بسته شده‌است .

۶۳۷ . رشته ( string ) نمی‌تواند تغییر یابد .

۶۳۸ . زمان درخواست به پایان رسیده‌است .

۶۳۹ . شبکه ناهمزمان قابل دسترس نیست .

۶۴۰ . خطای NetBIOS رخ داده‌است .

۶۴۱ . سرور نمی‌تواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را بدهد .

۶۴۲ . یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه راه دور ثبت می‌گردد ، ( دو کامپیوتر می‌خواهند با یک اسم وارد شوند ) .

۶۴۳ .Dial-up adaptor در قسمت network ویندوز وجود ندارد .

۶۴۴ . شما popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد .

۶۴۵ . Authentication داخلی اشکال پیدا کرده‌است.

۶۴۶ . حساب در این موقع روز امکان log on وجود ندارد .

۶۴۷ . حساب قطع می‌باشد .

۶۴۸ . اعتبار password تمام شده‌است .

۶۴۹ . حساب اجازه Remote Access را ( دستیابی راه دور ) را ندارد . ( به نام و کلمه عبور اجازه dial-up داده نشده‌است ) .

۶۵۰ . سرور Remote Access ( دستیابی راه دور ) پاسخ نمی‌دهد .

۶۵۱ . مودم شما ( یا سایر دستگاههای اتصال دهنده ) خطایی را گزارش کرده‌است . ( خطا از طرف مودم بوده‌است ) .

۶۵۲ . پاسخ نا مشخصی از دستگاه دریافت می‌گردد .

۶۵۳ . Macro (دستورالعمل کلان). ماکرو خواسته شده توسط راه انداز در لیست فایل .INF موجود نمی‌باشد .

۶۵۴ . یک فرمان یا یک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به یک ماکرو نامشخص اشاره می‌نماید .

۶۵۵ . دستور العمل (پیغام) در قسمت فایل .INF دستگاه مشاهده نمی‌شود .

۶۵۶ . دستورالعمل (ماکرو) (default off) در فایل .INF دستگاه شامل یک دستور العمل نامشخص می‌باشد .

۶۵۷ . فایل .INF دستگاه نمی‌تواند باز شود .

۶۵۸ . اسم دستگاه در فایل .INF دستگاه یا در فایل .INI رسانه بیش از حد طولانی می‌باشد .

۶۵۹ . فایل .INI رسانه به نام ناشناخته یک دستگاه اشاره می‌نماید .

۶۶۰ . فایل .INI رسانه برای این فرمان پاسخی را ندارد .

۶۶۱ . فایل .INF دستگاه فرمان را از دست داده‌است .

۶۶۲ . تلاش برای قرار دادن یک ماکرو لیست نشده در قسمت فایل .INF صورت نگرفته‌است.

۶۶۳ . فایل .INI رسانه به نوع ناشناخته یک دستگاه اشاره می‌نماید .

۶۶۴ . نمی‌تواند به حافظه اختصاص دهد .

۶۶۵ . Port برای Remote Access (دستیابی راه دور) پیکر بندی نشده‌است.

۶۶۶ . مودم شما (یاسایر دستگاههای اتصال دهنده) در حال حاضر کار نمی‌کنند .

۶۶۷ . فایل .INI رسانه را نمی‌تواند بخواند .

۶۶۸ . اتصال از بین رفته‌است .

۶۶۹ . پارامتر به کار برده شده در فایل .INI رسانه بی اعتبار می‌باشد .

۶۷۰ . نمی‌تواند نام بخش را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۱ . نمی‌تواند نوع دستگاه را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۲ . نمی‌تواند نام دستگاه را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۳ . نمی‌تواند کاربر را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۴ . نمی‌تواند بیشترین حد اتصال BPS را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۵ . نمی‌تواند بیشترین حد BPS حامل را از روی فایل .INI رسانه بخواند .

۶۷۶ . خط اشغال می‌باشد .

۶۷۷ . شخص به جای مودم پاسخ می‌دهد .

۶۷۸ . پاسخی وجود ندارد .

۶۷۹ . نمی‌تواند عامل را پیدا نماید .

۶۸۰ . خط تلفن وصل نیست .

۶۸۱ . یک خطای کلی توسط دستگاه گزارش می‌شود .

۶۸۲ . Writing section name دچار مشکل می‌باشد .

۶۸۳ . Writing device type با مشکل روبرو شده‌است .

۶۸۴writing device name .۶۸۴ با مشکل روبرو می‌باشد .

۶۸۵ . Writing maxconnectbps مشکل دارد .

۶۸۶ . Writing maxcarrierBPS دچار مشکل می‌باشد .

۶۸۷ . Writing usage با مشکل مواجه‌است .

۶۸۸ . Writing default off دچار مشکل می‌باشد .

۶۸۹ . Reading default off با مشکل مواجه‌است .

۶۹۰ . فایل INI خالی ست .

۶۹۱ . دسترسی صورت نمی‌پذیرد زیرا نام و کلمه عبور روی دامین بی اعتبار می‌باشد

۶۹۲ . سخت‌افزار در درگاه یا دستگاه متصل شده از کار افتاده‌است .

۶۹۳ . Binary macro با مشکل مواجه می‌باشد .

۶۹۴ . خطای DCB یافت نشد .

۶۹۵ . ماشین‌های گفتگو آماده نیستند .

۶۹۶ . راه اندازی ماشین‌های گفتگو با مشکل روبرو می‌باشد .

۶۹۷ . Partial response looping با مشکل روبرو می‌باشد .

۶۹۸ . پاسخ نام کلیدی در فایل INF . دستگاه، در فرمت مورد نظر نمی‌باشد .

۶۹۹ . پاسخ دستگاه باعث سر ریزی بافر شده‌است .

۷۰۰ . فرمان متصل به فایل INF . دستگاه بیش از حد طولانی می‌باشد .

۷۰۱ . دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده com تغییر می‌یابد .

۷۰۲ . پاسخ دستگاه دریافت می‌گردد زمانی که هیچکس انتظار ندارد .

۷۰۳ . در فعالیت کنونی مشکلی ایجاد شده‌است .

۷۰۴ . شماره اشتباه callback .

۷۰۵ . مشکل invalid auth state .

۷۰۶ . Invalid auth state دچار مشکل می‌باشد .

۷۰۷ . علامت خطایاب . x. ۲۵

۷۰۸ . اعتبار حساب تمام شده‌است .

۷۰۹ . تغییر پسورد روی دامین با مشکل روبرو می‌باشد .

۷۱۰ . در زمان ارتباط با مودم شما خطاهای سری یش از حد اشباع شده مشاهده می‌گردد.

۷۱۱ . Rasman initialization صورت نمی‌گیرد گزارش عملکرد را چک کنید

۷۱۲ . درگاه Biplex در حال اجرا می‌باشد . چند ثانیه منتظر شوید و مجددا شماره بگیرید .

۷۱۳ . مسیرهای ISDN فعال در خط اصلی قطع می‌باشد .

۷۱۴ . کانال‌های ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمی‌باشند .

۷۱۵ . به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن خطاهای فراوانی رخ می‌دهد .

۷۱۶ . پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می‌باشد .

۷۱۷ . آدرسهای IP در static pool remote access IP وجود ندارد .

۷۱۸ . مهلت بر قراری تماس PPP پایان پذیرفته‌است .

۷۱۹ . PPP توسط دستگاه راه دور پایان می‌یابد .

۷۲۰ . پروتکل‌های کنترلppp پیکر بندی نشده‌اند .

۷۲۱ . همتای PPP پاسخ نمی‌دهد .

۷۲۲ . بسته PPPبی اعتبار می‌باشد .

۷۲۳ . شماره تلفن از جمله پیشوند و پسوند بیش از حد طولا نی می‌باشد .

۷۲۴ . پروتکل IPXنمی تواند بر روی درگاه dial –out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می‌باشد .

۷۲۵ . IPX نمی‌تواند روی port (درگاه) dial – in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده‌است .

۷۲۶ . پروتکل IPX نمی‌تواند برای dial – out، روی بیش از یک درگاه در یک زمان استفاده شود .

۷۲۷ . نمی‌توان به فایل TCPCFG . DLL دست یافت .

۷۲۸ . نمی‌تواند آداپتور IP متصل به remote access را پیدا کند .

۷۲۹ . SLIP استفاده نمی‌شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود .

۷۳۰ . ثبت کامپیوتر کامل نمی‌باشد .

۷۳۱ . پروتکل پیکر بندی نمی‌شود .

۷۳۲ . توافق بین PPP صورت نگرفته‌است .

۷۳۳ . پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه، در سرور موجود نمی‌باشد .

۷۳۴ . پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته‌است .

۷۳۵ . آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می‌شود .

۷۳۶ . کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می‌نماید .

۷۳۷ . نقطه برگشت ( LOOPBACK DETECTED ) شناسایی شد .

۷۳۸ . سرور آدرس را مشخص نمی‌کند .

۷۳۹ . سرور راه دور نمی‌تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید.

۷۴۰ . دستگاه‌های TAPI که برای remote access پیکر بندی می‌گردند به طور صحیح نصب و آماده نشده‌اند .

۷۴۱ . کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی‌نماید .

۷۴۲ . سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی‌نماید .

۷۴۳ . سرور راه دور به encryption نیاز دارد .

۷۴۴ . نمی‌تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده‌است گزارش وقایع را باز بینی نمایید .

۷۴۵ . یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده‌است . Dial – up networking را مجددا نصب نمایید .

۷۵۱ . شماره callback شامل یک کاراکتر بی اعتبار می‌باشد . کاراکترهای زیر فقط مجاز دانسته می‌شوند : Space, T, P, W, (,), - , @. ۰تا۹ .

۷۵۲ . در زمان پر دازش script یک خطای نحوی صورت می‌گیرد .

۷۵۳ . اتصال نمی‌تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده‌است .

۷۵۴ . سیستم قادر به یافتن bundle چند انصالی نمی‌باشد .

۷۵۵ . سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی‌باشد زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی را دارد .

۷۵۶ . این اتصال هم اکنون در شماره گیری می‌باشد .

۷۵۷ . خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی‌شوند اطلا عات بیشتری در گزارش وقایع در اختیار شما قرار می‌گیرد .

۷۵۸ . اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می‌گردد .

۷۶۰ . در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی، این خطا رخ می‌دهد .

۷۶۱ . در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا ایجاد می‌گردد.

۷۶۳ . اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی‌باشد . دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LANها مشترک شده‌است وجود دارد .

۷۶۴ . دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست .

۷۶۵ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می‌شود که برای آدرس گذاری اتوماتیک IP مورد نیاز می‌باشد .

۷۶۶ . سیستم نمی‌تواند هیچ گواهی ای را بیابد .

۷۶۷ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌گردد اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب می‌گردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده‌است . اتصال LANرا با یک آدرسIP مجزا، مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد .

۷۶۸ . به دلیل رمز دار نکردن داده‌ها اتصال صورت نمی‌پذیرد .

۷۶۹ . مقصد مشخصی قابل دست یابی نمی‌باشد .

۷۷۰ . دستگاه راه دور تلا ش برای ایجاد اتصال را نمی‌پذیرد .

۷۷۱ . اقدامات اتصال صورت نمی‌گیرد زیرا شبکه اشغال می‌باشد .

۷۷۲ . سخت‌افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن مورد نیاز سازگاری ندارد .

۷۷۳ . امکان ایجاد اتصال موثر نمی‌باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده‌است .

۷۷۴ . به دلیل از کار افتارگی موقت، اتصال صورت نمی‌گیرد .

۷۷۵ . مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور متوقف شد .

۷۷۶ .مکالمه تلفنی نمی‌تواند وصل گردد زیرا مقصد خواسته‌است که ویژگی را حفظ نماید .

۷۷۷ . اتصال صورت نمی‌گیرد زیرا مودم ( یا سایر وسایل ارتباط دهنده ) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل می‌باشند .

۷۷۸ . تایید هویت سرور غیر ممکن می‌باشد .

۷۷۹ . برای بر قراری dial – out این اتصال باید از smartcard استفاده نمایید .

۷۸۰ . عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می‌باشد .

۷۸۱ . تلاش برای رمز گذاری (encryption) صورت نمی‌گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نمی‌گردد .

۷۸۲ . ترجمه آدرس شبکه (NAT) در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می‌گردد و باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود .

۷۸۳ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌باشد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می‌گردد یا فراهم نمی‌شود و یا از شبکه قطع می‌باشد . لطفا قبل از فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت از اتصال آداپتور LAN مطمئن شوید .

۷۸۴ . در حالی که این اتصال را در زمان log on استفاده می‌کنید شما نمی‌توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده‌است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می‌باشد . چنانچه بخواهید آنرا در زمان log on استفاده نمایید باید برای استفاده از (username) روی کارت smart آنرا پیکربندی کنید .

۷۸۵ . در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمی‌توانید شماره گیری نمایید زیرا برای استفاده از یک smartcard پیکر بندی نشده‌است . چنانچه بخواهید آنرا در زمان log on به کار ببرید باید امکانات این اتصال را تصحیح و آماده نمایید به طوری که smartcard استفاده نماید .

۷۸۶ . مبادرت به اتصال L۲TP صورت نمی‌پذیرد زیرا هیچ گواهینامه معتبری برای تصدیق (authentication) امنیت روی کامپیوتر شما وجود ندارد .

۷۸۷ . اتصال L۲TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمی‌تواند کامپیوتر راه دور را authentication نماید .

۷۸۸ . تلاش برای ایجاد اتصال L۲TP بی نتیجه می‌باشد زیرا لایه امنیتی نمی‌تواند پارامترهای سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید .

۷۸۹ . تلاش برای اتصال L۲TP فراهم نمی‌گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پردازشی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه‌است .

۷۹۰ . تلاش برای اتصال L۲TP صورت نمی‌گیرد زیرا تایید گواهینامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی‌باشد .

۷۹۱ . اتصال L۲TP میسر نمی‌باشد زیرا خط مشی امنیتی (security policy) برای اتصال یافت نمی‌شود .

۷۹۲ . اتصال L۲TP صورت نمی‌گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده‌است .

۷۹۳ . اتصال L۲TP میسر نمی‌گردد زیرا این خطا رخ می‌دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می‌رسند .

۷۹۴ . ویژگی RADIUS ا ین کاربر PPP نمی‌باشد .

۷۹۵ . ویژگی RADIUS نوع تونلی برای این کاربر، نادرست می‌باشد .

۷۹۶ . ویژگی RADIUS نوع خدمات برای این کار نه قالب بندی می‌شود و نه callback قالب بندی می‌شود .

۷۹۷ . مودم پیدا نشد .

۷۹۸ . گواهینامه‌ای شناسایی نمی‌شود که بتواند پروتکل قابل ارائه استفاده شود .

۷۹۹ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌گردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد . IC‌ها به میزبانی نیازمند می‌باشند که برای استفاده از ۱۹۲ ، ۱۶۸ ، ۰ ، ۱ پیکر بندی شده‌است . مطمئن شوید که هیچ سرویس گیرنده دیگری برای استفاده از ۱۹۲ ، ۱۶۸ ، ۰ ، ۱ پیکر بندی نشده‌است .

۸۰۰ . قادر به ایجاد اتصال VPN نمی‌باشد . سرویس دهنده VPN در دسترس نمی‌باشد و یا ممکن است پارامترهای امنیتی برای اتصال به درستی پیکربندی نشده باشند .

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 85 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

همان طور که می دانید گوگل همیشه در ارایه امکانات و سرویس های‌ جدید، پیشرو بوده و این بار هم امکان جدیدی که به سرویس جستجوی تصاویر خود اضافه کرده است، جستجوی تصاویر مشابه با یک تصویر است! به کمک این قابلیت می‌توانید تصویر موردنظرتان را از یک لینک دیگر یا از روی‌ هارددیسک رایانه خود به گوگل معرفی کنید و تصاویر مشابه با آن را تحویل بگیرید! البته پیش از این، چند سایت دیگر این سرویس را ارایه کرده اند اما مطمئنا گوگل با بانک اطلاعاتی عظیم خود می تواند در زمان کوتاه تر و با دقت بیشتری این سرویس را به کاربران ارائه ‌کند.

برای این کار:
1‌‌ـ‌ ابتدا به بخش تصاویر گوگل به آدرس http://images.google.com وارد شوید.
2‌‌ـ‌ روی آیکون دوربین در کادر جستجو کلیک کنید. (اگر آیکون فوق را مشاهده نمی‌کنید مرورگر خود را به روز کنید.)
3‌‌ـ‌ با کلیک روی آیکون فوق، 2 انتخاب در اختیار شما قرار می‌گیرد.
انتخاب اول: با انتخاب گزینه Paste image URL، می‌توانید لینک تصویر موردنظرتان را در اختیار گوگل قرار دهید و تصاویر مشابه به آن را جستجو کنید.
انتخاب دوم: با کلیک روی گزینه Upload an image، فرم آپلود تصویر از روی‌ هارددیسک در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با کلیک روی گزینه Browse قادر خواهید بود تصویر موردنظرتان را در گوگل آپلود، سپس تصاویر مشابه آن را جستجو کنید.

تذکر: همان طور که در بالا ذکر شد به دلیل این که این سرویس گوگل به تازگی راه افتاده مطمینا دارای نقایصی نیز هست و در صورتی که به نتیجه دلخواه نرسیدید می توانید از سایت http://www.tineye.com که به صورت تخصصی به ارایه این سرویس می پردازد نیز استفاده نمایید.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 139 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

با سلام

دوستان عید قربان مبارک باد امیدوارم که همگی اوقات خوب و خوشی را سپری کنید

شما را به دیدن این نقاشی های زیبا دعوت می کنم


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Imageرا انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 70 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت.
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد!
مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و او را سرزنش کرد.
پسرک گریان با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.
پسرک گفت: "اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم".
"برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم".
مرد بسیار متاثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گرانقیمتش شد و به راهش ادامه داد ...

نتیجه اخلاقی : خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند. اما بعضی اوقات زمانی که وقت نداریم به ندای قلبمان گوش کنیم، او مجبور می شود بگونه ای عمل کند که شاید به مزاقمان خوش نیاید ... در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور ....

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 90 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
نگاره: چای سبز دارای خواص فراوانی است .به علت داشتن فلوئور مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی ان جلوگیری می کند .همچنین بوی بد دهان را از بین می برد مخصوصا خشک شده ان بوی شراب ، پیاز و سیر را رفع می کند . دمکرده ان نشئه اور و سردرد را تسکین می دهد .چای در کنار فایده های فراوانش خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.‏

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

به نقل از بی بی سی: کاروان ورزشی ایران هم این روزها برای بازیهای المپیک در لندن بسر می برد و دهمین روز از رقابت های المپیک سی ام را پیش رو دارد. و حالا ورزشکاران ایرانی و بازگشتی بعد از ۶۴ سال، دورانی که ورزشکارهای ایرانی در رشته های وزنه برداری، کشتی آزاد، کشتی فرنگی و تکواندو ۴۸ مدال بدست آوردند. مدال هایی که ۱۱ طلا، ۱۵ نقره و ۲۲ برنز را در برداشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در المپیک ۱۹۴۸ لندن، ایران با ۳۸ ورزشکار و یک مدال برنز رتبه ۳۴ام را بین ۵۹ کشور کسب کرد. جعفر سلماسی با یک برنز در وزنه برداری نخستین مدال ایران در بازی‌های المپیک را بدست آورد. محمود نامجو، منصور رئیسی، عباس زندی و ابولقاسم سخدری دیگر نامداران این دوره از مسابقات بودند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک دوره بعد در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی، ۲۳ ورزشکار ایرانی با تدارکات و برنامه ریزی‌های بهتر توانستند ۷ مدال، یعنی ۳ نقره و ۴ برنز کسب کنند و بین ۶۹ کشور ۳۲ام شوند. اولین مدال کشتی ایران توسط ناصر گیوه چی در وزن ۶۳ کیلوگرم در این دوره بدست آمد. پس از او غلامرضا تختی نخستین مدال المپیک خود را گرفت و سومین مدال نقره را محمود نامجو در وزنه برداری کسب کرد. علی میرزائی نیز در جایگاه سوم وزنه برداری ایستاد. محمود ملاقاسمی، جهانبخت توفیق و عبدالله مجتبوی برنزهای کشتی را بدست آوردند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در ملبورن ۱۹۵۶، ایران فقط با ۱۷ ورزشکار در ۳رشته شرکت کرد. ولی با کسب ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز بهترین مقام خود در بازی‌های المپیک را به دست آورد و بین ۷۲ کشور ۱۴ام شد. امامعلی حبیبی در وزن ۶۷ کیلوگرم نخستین مدال طلای المپیک ایران را در کشتی کسب کرد و یک روز بعد غلامرضا تختی دومین طلا را در ۷۸ کیلوگرم بدست آورد. محمدعلی خجسته‌پور و مهدی یعقوبی دو نقره در کشتی و محمود نامجو یک برنز در وزنه برداری گرفتند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

در ۱۹۶۰ رم، کاروان ورزشی ۲۵ نفری ایران با کسب ۴ مدال بین ۸۳ کشور رتبه ۲۷ ام را کسب کرد. در این دوره کشتی فرنگی به رشته های ورزشی المپیک اضافه شد و محمد پذیرائی تنها مدال ایران در این رشته را در جایگاه سوم به گردن آویخت. در کشتی آزاد غلامرضا تختی مدال نقره و ابراهیم یوسفی برنز گرفتند و در وزنه برداری نیز، اسماعیل علم خواه موفق به کسب برنز شد.



گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

اولین باری که المپیک در آسیا برگزار شد، توکیو ۱۹۶۴و همچنین برای نخستین بار زنان ایرانی در المپیک شرکت کردند. در مجموع ۶۳ ورزشکار با کسب ۲ مدال بین ۹۳ کشور رتبه ۳۴ام را کسب کردند. در کشتی اکبر حیدری و محمدعلی صنعتگران دو مدال برنز را کسب کردند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ایران فقط با ۱۴ ورزشکار درالمپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی شرکت کرد. که این کمترین تعداد ورزشکار از کشور ایران تا به کنون بوده؛ و توانستند با تصاحب ۵ مدال رتبه ۱۹ام را بین ۱۱۲ شرکت کننده تصاحب کنند.
محمد نصیری نخستین مدال طلای وزنه برداری ایران را در این المپیک بدست آورد. دیگر مدال طلا را عبدالله موحد در کشتی تصاحب کرد. پرویز جلایر یک نقره در وزنه برداری و ابوطالب طالبی و شمس الدین سیدعباسی هم دو برنز در کشتی کسب کردند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در دوره بیستم المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، ۱۲۱ کشور شرکت کردند و تیم ۵۱ نفری با کسب ۳ مدال، ۲نقره و یک برنز، توانست مقام ۳۲ام را کسب کند. ۲ مدال نقره را رحیم علی آبادی در کشتی فرنگی و محمد نصیری در وزنه برداری کسب کردند و ابراهیم جوادی پور در کشتی آزاد برنز را گرفت. اولین حضور فوتبال ایران در این المپیک بود.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در المپیک ۱۹۷۶ مونترال، ۸۲ ورزشکار مرد و ۴ زن در ۹ رشته ورزشی شرکت کردند که این بالاترین تعداد شرکت کننده در تاریخ المپیک ایران بود. تیم ایران در رده بندی کلی توانست با یک نقره منصور برزگر در کشتی و یک برنز محمد نصیری در وزنه برداری، در رتبه ۳۲ام قرار بگیرد. تیم فوتبال ایران در این دوره برای نخستین و آخرین بار توانست به دوره دوم راه پیدا کند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ایران المپیک ۱۹۸۰ مسکو را با تصمیم دولت‌مردان حکومت نوپای جمهوری اسلامی تحریم کرد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و همچنین المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس هم توسط ایران و ۱۵ کشور دیگر تحریم شد. تهران تنها نامزد دیگر برگزاری المپیک ۱۹۸۴ بود ولی به دلیل تغییرات سیاسی و اجتماعی دوران انقلاب از آن انصراف داد. در نهایت یک نسل از ورزشکاران ایرانی نتوانستند در ۲ دوره از بازیهای المپیک شرکت کنند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در دروه بیست و چهار ۱۹۸۸ سئول، تیم ۲۷ نفری ایران با تنها یک مدال نقره عسگری محمدیان، در کشتی آزاد که نخستین نشان المپیک بعد از انقلاب هم بود، در رتبه ۳۶ام بین ۱۶۰ کشور قرار گرفت. این حضور ورزشکاران ایران بعد از ۱۲ سال دوری از المپیک بود.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

کاروان ورزشی ۴۱ نفری ایران در ۱۹۹۲ بارسلون، توانست با ۳ مدال، یعنی یک نقره و دو برنز، رتبه ۴۴ام را بین ۱۶۹ کشور کسب کند. عسگری محمدیان دومین نقره المپیک خود را در کشتی بدست آورد و امیررضا خادم و رسول خادم دو برنز در این رشته کسب کردند.



گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

۱۹۹۶ آتلانتا میزبان یکصدمین دوره از بازیهای المپیک با شرکت ۱۹۷ کشور بود. در حالی یکصد سال قبل از آن فقط ۱۴ کشور در المپیک ۱۸۹۶ آتن، شرکت کرده بودند. ایران با ۱۹ ورزشکار و۳ مدال در کشتی رتبه ۴۳ام را کسب کرد. رسول خادم توانست مدال طلا کسب کند، عباس جدیدی نقره و امیررضا خادم برنز.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، ایران برای نخستین بار در یک دوره به ۳ نشان طلا دست یافت. و همچنین بعد از ۲۴ سال توانست در وزنه برداری مدال کسب کند. در نهایت تیم ۳۶ نفری ایران با مجموع ۴ مدال در رتبه ۲۷ام بین ۱۹۹ کشور قرار گرفت.

حسین توکلی و حسین رضازاده در وزنه برداری و علیرضا دبیر در کشتی مقامهای نخست را کسب کردند. بعلاوه رضا زاده توانست در قسمت فوق سنگین رکورد المپیک را بشکند. هادی ساعی نیز نخستین مدال تکواندو در المپیک را بدست آورد و بر سکوی سوم ایستاد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۳۰ امتیاز در المپیک ۲۰۰۴ آتن، این بیشترین امتیاز ایران است با ۲طلا، ۲نقره و ۲ برنز. و توانست بین ۲۰۱ کشور رتبه ۲۹ام را کسب کند. حسین رضازاده با شکستن رکورد دوضرب جهان و کسب مقام اول در وزنه برداری تنها ورزشکار ایرانی شد که تا آن زمان توانسته بود ۲ طلای المپیک بدست آورد. مسعود مصطفی جوکار و علیرضا رضائی ۲ نقره در کشتی و علیرضا حیدری برنز کسب کردند. نخستین طلای تکواندو را هادی ساعی به ارمغان آورد و یوسف کرمی به برنز این رشته دست یافت.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک دوره قبل، بازیهای المپیک پکن ۲۰۰۸، ایران در ۱۳ رشته شرکت کرد و با کسب ۲ مدال و شرکت ۵۵ ورزشکار به رتبه ۵۱ام بین ۲۰۴ کشور دست یافت. این پائین ترین رتبه اش در ۱۴ دوره از المپیک بوده. و اما هادی ساعی با بدست آوردن مقام نخست در تکواندو سومین مدال المپیک خود را به گردن آویخت. دومین مدال این دوره را مراد محمدی در کشتی آزاد بدست آورد و برسکوی سوم ایستاد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امسال بازیهای المپیک بعد از گذشت ۱۶ دوره به لندن باز گشت. لندن ۲۰۱۲، میزبان ۲۰۴ کشور است. و ۵۳ ورزشکار ایرانی در رشته های تیر وکمان، تیراندازی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، قایقرانی روئینگ، شمشیربازی، مشت‌زنی، شنا، جودو، دومیدانی، وزنه برداری، کشتی فرنگی، کشتی آزاد و تکواندو شرکت دارند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدال آوران ایران در المپیک 2012 لندن

کیانوش رستمی و اولیـن مــدال برنز ایــــران در المپیک لندن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کاروان ورزشی ایران در جمعه گذشته یا هفتمین روز از بازی های المپیک با تک مدال برنز "کیانوش رستمی" وارد جدول توزیع مدال‎ها شد و با کسب اولین مدال خود در این دوره از بازی های المپیک در جایگاه چهل و ششم این جدول قرار گرفت. کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ۸۵ کیلو پس از رقیبانی از لهستان و روسیه در جایگاه سوم این وزن ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

کیانوش رستمی یکی از امیدهای قهرمانی در دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری، در اولین حرکت خود در یک ضرب وزنه ۱۷۱ کیلویی را بالای سر برد ولی در مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی ناموفق بود. پس از پایان حرکات یک ضرب، وزنه بردار ایران پس از یونگ لیو (چین - ۱۷۸ کیلوگرم)، آپتی آیوکادوف (روسیه - ۱۷۵)، آدریان زیلنسکی (لهستان - ۱۷۴ کیلوگرم) و ایوان مارکوف (بلغارستان - ۱۷۲ کیلوگرم) در رده پنجم قرار داشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


او در حرکات دو ضرب برای جبران فاصله خود با رقبایش باید ۷ کیلو رکورد خود را ارتقا می داد. اما پس از آنکه وزنه بردار چینی نتوانست وزنه ۲۰۵ کیلویی را مهار کند، شانس مدال او بیشتر شد. کیانوش رستمی در اولین حرکت دو ضرب خود وزنه ۲۰۹ کیلوگرمی را بالای سر برد و بالاتر از دیگر رقبایش در جدول قرار گرفت. اما از طرف دیگر آپتی آیوکادوف با بالا بردن وزنه ۲۱۰ کیلویی به رده دوم صعود کرد و آدریان زلینسکی با مهار وزنه ۲۱۱ به صدر جدول. کیانوش رستمی در حالی که دو فرصت عالی برای رسیدن به مدال طلای این وزن را داشت، نتوانست وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و با ۳۸۰ کیلوگرم در مجموع به مقام سوم این وزن رسید.


حمید سوریان و اولیـن مــدال طـلای ایــــران در المپیک لندن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در شب گذشته و با پایان نهمین روز از بازی های المپیک، در حالیکه ایران با قرار داشتن در جایگاه 46 و در پایان رقابت‎های روز گذشته بعد از آذربایجان و هنگ کنگ و بالاتر از قطر، سنگاپور، تونس و ازبکستان به رده 52 نزول کرده بود، حمید سوریان و روشن بایرامف آذربایجانی برای کسب مدال طلای وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف هم رفتند و "حمید سوریان" با اقتدار تمام حریف قدر خود را شکست داد و طلای المپیک را از آن خود کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


سوریان در تایم اول با یک بارانداز با نتیجه 2 بر صفر بر بایرامف غلبه کرد و تایم دوم را نیز با یک خاک، 1 بر صفر به سود خود تمام کرد تا دیگر نیازی به تایم سوم نباشد. سوریان با کسب این مدال طلا، همانند عبدالله موحد پنج طلای جهانی و یک طلای المپیک در کارنامه اش ثبت کرد و اکنون در کنار موحد، پرافتخارترین کشتی گیر ایران است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حمید سوریان 26 سال دارد و دست کم تا المپیک 2016 فرصت دارد که بر افتخاراتش بیفزاید و نام خود را به عنوان یکی از برترین کشتی گیران تاریخ کشتی ایران ثبت کند. طلای سوریان، نخستین طلای ایران در المپیک 2012 لندن تا به امروز است و همینطور نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از چهل سال است. آخرین مدال کشتی ایران را رحیم علی آبادی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ کسب کرده بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ایران با کسب مدال طلای حمید سوریان در کشتی آزاد به طور موقت به رده سی و یکم جدول توزیع مدال های المپیک صعود کرد و سپس با ادامه بازی ها و کسب مدال به وسیله دیگر تیم ها، در جایگاه سی و سوم قرار گرفت.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 61 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 80 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

شرکت فولکس واگن چینی خودرویی بیضی ساخته است که بدون داشتن چرخ و بال در بین زمین و هوا در ارتفاع دو فوت حرکت می کند. این خودرو برای حرکت با دستگاه کنترل به آن فرمان داده می شود و ظرفیت آن ۲ نفر نیز می باشد. پخش شدن فیلم ویدیویی این خودروی چینی در اینترنت تاکنون ۳۳ میلیون بازدید کننده داشته و همه را شگفت زده کرده است. هنوز جزئیات کامل تری از این خودرو در دسترس نیست.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
 
عشق نه واسه فیلماست نه واسه خارجیاست ، برای عاشق شدن فقط یک دل صاف و ساده لازمه ، همین!

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 57 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
زندگی کابوس وار معصومه/ پوستی که لحظه به لحظه کنده می شود/ اعلام نحوه یاری
اهواز - خبرگزاری مهر: نگاه نگران مادر و چشمهای پر از دلهره پدر حکایت از دردی کهنه دارد. صورتهای رنگ پریده و خسته این دو نفر نشان می دهد بیخوابی و چشم انتظاری، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی فقیرانه آنهاست؛ زندگی که با دردها و گریه ها و اشکهای دختر پنج ساله آنها رنگ غم و اندوه به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، زخمهای کهنه معصومه دختری که به واقع معصوم است، سکانسهایی نه چندان دلچسب از فیلم زندگی خانواده قاسم بریسم را رقم زده است که بی شک تنها تصور آن و نه دیدنش برای خیلی از مردم سخت و غیرقابل تحمل باشد.

دیدن دختری که هر روز رشد می کند و قد می کشد اما با زجری کشنده، دختری که بازی کردن و خندیدن را مثل خیلی از دخترکان روستای دوسلق شهرستان شوش دوست دارد ولی توان آن را ندارد، شاید زجرآورترین صحنه های زندگی را برای مادری تشکیل می دهد که دوست دارد دخترش همانند سایر هم سن و سالانش بخندد، بازی کند و حرفهای شیرین و با نمک بر زبان جاری کند.

زخمهای بی علاج معصومه

حکایت این گزارش، زندگی غم انگیز معصومه بریسم دختری پنج ساله از شهرستان شوش است که با یک بیماری ناشناخته و از همان دوران نوزادی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که هم اکنون بدن این دختر همیشه خونی و زخمی است.

در حالیکه برای خیلی از ما تنها یک زخم کوچک، آه از نهادمان بلند می کند، معصومه پنج سال از زندگی کودکانه خود را در حالی پشت سرگذاشته که پوست بدنش خود به خود همیشه در حال جدا شدن بوده و این وضع یک زندگی کابوس وار را برای معصومه رقم زده و خنده را از لبان وی گرفته است.

مادرش که نشان می دهد سختی روزگاری که با این دختر پنج ساله پشت سرگذاشته، ضربات عمیقی به چهره اش وارد کرده است در توصیف وضع معصومه می گوید: دخترم دوست دارد بدون لباس باشد زیرا لباس ها بعد از چند ساعت به تنش می چسبند و باعث درد شدید وی می شوند و بعد از مدتی جدا کردن آنها از بدنش مثل کندن پوست یک انسان از بدنش عذاب آور می شود.

پدرش قاسم که نگاه کردن به صورتش می تواند تلخکامی ایامی که با زخمها و گریه های دخترش بر او گذشته را تداعی کند، یک روز کار می کند و چند روز بیکار است که در سالهای اخیر حتی در تامین مخارج اولیه زندگی خود و خانواده اش نیز مانده چه برسد به اینکه بتواند هزینه های سرسام آور درمان دخترش را تامین کند.

وی می گوید: خیلی سخته ببینی دخترت و پاره تنت جلوی چشمانت از زخمی هایی که خود به خود روی بندش ظاهر می شود، زجه بزند ولی نتوانی برایش کاری بکنی. ببینی مادرش شب و روز دعا می کند ولی کاری از دستمان برنیاید. زندگی ما با قحطی لبخند و خنده مواجه شده است.

زندگی سخت قاسم بریسم و دخترش

وی ادامه می دهد: تاکنون به پزشکان فراوانی مراجعه کرده ایم که گفته اند بیماری دخترم ناشناخته است. حتی یک بار معصومه را به تهران نیز برده ایم که گفته اند این بیماری لاعلاج است. راستش را بخواهید وضع زندگی ما به گونه ای نیست که بتوانیم این مخارج سرسام آور را تامین کنیم به همین دلیل اکنون امیدمان به خداست که به دخترمان یک زندگی عادی ببخشد و خنده را بر لبان مادرش بنشاند.

پدر معصومه عنوان می کند: برخی مردم می گویند که پزشکان متخصصی در تهران هستند که توانایی درمان دخترم را دارند ولی دست ما به آنها نمی رسد چون توانایی این کار را نداریم و این ناتوانی، عذاب و ناراحتی من را بیشتر می کند.

قاسم این را هم می گوید که همین حالا هم شرمنده زن و بچه ام هستم زیرا هرچه دارم برای درمان معصومه فروخته ام و دیگر جایی برای درآمدزایی نیست.

وقتی می خواهم با معصومه صحبت کنم تا بتوانم ناراحتیش را بیشتر درک کنم، فقط یک چیز را از او می شنوم. گریه، گریه و گریه و در نهایت دیدن چشمانی پر از اشک...

فرماندار شوش هم در این خصوص می گوید: از وضع آنها اطلاع داریم چند بار به آنها کمک شده ولی امکان درمان برای آنها میسر نشده است به هر حال این بیماری ظاهرا به گونه ای است که از بین 4.5 میلیون نفر، یک فرد به آن مبتلا می شود به گونه ای که پوست بدن فرد بدون دخالت عاملی، از بدن جدا می شود.

عبدالرضا سعیدی نیا در خصوص زندگی خانوده معصومه می گوید: زندگی سختی دارند و در روستایی به نام دوسلق زندگی می کنند که 70 کیلومتر با شوش فاصله دارد. فکر می کنم حتی رفت و آمد در این شهر نیز هزینه ای هنگفت را به خانواده قاسم بریسم تحمیل می کند.

وقتی عکاس به پدر و مادرش می گوید که قصد دارد از بدنش عکس بگیرد و باید پیراهنش را بالا بزنیم مادرش با گریه می گوید: نمیشه. لباس به بدنش چسبیده است. اما اصرار ما باعث می شود مادر برخلاف میل باطنی دست به چنین کاری بزند تا با صحنه هایی دردآور مواجه شویم. مادر می گوید هر وقت می خواهم لباسهایش را از بدنش جدا کنم، معصومه تا حد مرگ، درد می کشد و گریه می کند.

معصومه را در حال زجه زدن در حین ملاقات پدر و مادرش با استاندار خوزستان برای اولین بار دیدم. همه افرادی که در آنجا بودند تحت تاثیر بیماری دخترک قرار گرفته بودند و من با خود فکر می کنم که این درد و رنجی که معصومه بابت این زخمهای بی درمان تحمل می کند ممکن برای بچه های هر کدام از ما رخ دهد. پس به شکرانه سلامتی فرزندانمان که می توانیم با دیدن لبخندشان، تا اوج خوشبختی پرواز کنیم و با دیدن دویدنشان گل از گلمان بشکفد باید امثال معصومه بریسم را دریابیم.

نحوه یاری رسانی به معصومه

بر همین اساس شماره حساب 4886569012 و شماره کارت 6273533100563938 نزد بانک تجارت به نام قاسم بریسم برای کمک به این دختر اعلام می شود.
 
همچنین هموطنان برای دریافت اطلاعات بیشتر از وضع این دختر شش ساله می توانند با شماره 09163344202 به نام علی نواصر نیز تماس بگیرند.
---------------------
گزارش: علی نواصر

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 91 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 67 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

urz1_41236368092283.jpg (308×431)

همیشه دلخوری ها را

نگرانی ها را

به موقع بگویید

حرف های خود را به یکدیگر با کلام مطرح کنید

نه با رفتار

که از کلام همان برداشت می شود که شما می گویید

ولی

از رفتارتان هزاران برداشت


--------------------------------------------------------

دل نوشت:

کاش می شد همیشه و همه جا عمل کرد به متن بالا خیال باطل

 ولی ...

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 87 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

کمیاب ترین چیز در دنیا زندگی کردن است 

بسیاری از مردم فقط وجود دارند

درست مثل من

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 128 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

خدایا

خسته ام

از سنگینی لحظه ها

از نامرادی های بیش از حد روزگار

از هر آنچه در لبخندم تلخ می گردد

از این همه بغضی که نفس کشیدن را سخت می کند

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 85 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

خدای عزیزم

اون کسی که همین الان مشغول خوندن این متنه،

زیباست، چون دلی زیبا داره

درجه یکه، چون تو دوستش داری و بهش نظر کرده ای

قدرتمند و قوی و استواره، چون تو پشت و پناهشی

خدایا، ازت میخوام کمکش کنی تا

زندگیش سرشار از همه ی بهترین ها باشه

کاری کن به آنچه چشم امید دوخته

(آن گونه که به خیر و صلاحش هست)

برسه

بهش قدرتی عطا کن که بتونه تصویر زیباتری از زندگی بسازه

و

از همین لحظه تمام زیبایی ها رو ببینه

و

بدونه که هنوز زندگی چیزهایی داره که به خاطرش لبخند بزنه


سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 121 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

فلسفه ی حجاب

تنها به گنـاه نیفتـادن مردهـا نیست

که اگر چنین بود ،

چرا خدا تو را با حجـاب کامل

به حضور می طلبد در عاشقانه ترین عبادتت ؟

جنـس تو با حیـا خلق شده و خدا می خواهد تو را ببیند

خودِ خودِ تو را

 در زیبا ترین حالت

 در ناب ترین زمان

 حیـا سرمایه ی توست

حیا مایه ی حیات توست

 نه تنها دارویی برای حفظ سلامت مردان شَهرَت

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 61 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

غرورت را

جا بگذار

پُشتِ  سایه ی لبخندت

تا

زیرِ پوستِ لحظه ها

بشکفد

شکوفه ی مهربانی

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 1033 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

خدا کند یک اتفاق خوب بیفتد وسط زندگیمان

آری همین جا

وسط بی حوصلگی های روزانه مان ،

نگرانی های شبانه مان ،

وسط زخم های دلمان

آنجا که زندگی را هیچ وقت زندگی نکردیم

یک اتفاق خوب بیفتد

که خاطرات سال ها جنگیدن و خواستن و نرسیدن را

از یادمان ببرد

آن گونه که یک اتفاق خوب

همین الان ؛

همین ساعت ؛

همین حالا ؛

از پشت کوه های صبرمان طلوع کند و

غروب همه ی غصه هایمان باشد

طلوعی که غروبش همیشه خیر است

خدایا

کمی

" پایان خوش"

می خواهم

برای این روزهایم

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 125 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

از دل پر درد من که خبر دارد؟

هیچکس

و همه می خوانند مرا

که چقدر خوشحال است؟!

اما در پس این خوشحالی

اندوهیست غریب

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 88 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

مرا که هیچ مقصدی به نامم

و هیچ چشمی در انتظارم نیست را

ببخشید

که با بودنم فقطططططط ترافیک کرده ام

 

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:10 | بازدید : 134 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

 

من

لای

کتاب

زندگی

مانده ﺍﻡ

ﻻﯼ ﻓﺼﻠﯽ ﺑﺪ ﺧﻂ ﻭ ﺗﻠﺦ

ﺑﻪ ﻧﺎﻡ:

‏ ﺗﺤـــــــــــــــــــــــــﻤﻞ

 

----------------------------------


دل نوشت:

کاااااااااااااااااش جناب ملک الموت یه نیم نگاهی به منم می کردافسوس

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:8 | بازدید : 88 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
آخرین عناوین مطالب