پارتیشن بندی هارد در ویندوز بدون نصب برنامه اضافه
متن دلخواه شما
27 مهر 1394 ساعت 17:24 | بازدید : 152 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

پارتیشن بندی هارد در ویندوز بدون نصب برنامه اضافه
آیا راهی وجود دارد که بدون نصب برنامه اضافه و جدید روی رایانه ام که سیستم عامل ویندوز دارد، هارد خود را پارتیشن بندی کنم؟
همان طور که می دانید برنامه های مختلف و قدرتمندی برای پارتیشن بندی هارد وجود دارد که به کاربران ویندوز کمک می کند به راحتی این کار را انجام دهند اما این سیستم عامل قدرتمند نیز در خود برنامه ای ساده را برای پارتیشن بندی هارد تعبیه کرده است تا کاربرانش نیاز به دانلود برنامه های مختلف پیدا نکنند.

نکته مهم پیش از پاسخ: لطفا پیش از پارتیشن بندی همه نکات امنیتی را در نظر بگیرید زیرا با یک اشتباه ساده ممکن است تمام اطلاعات هارد شما از بین برود.

برای دسترسی به برنامه مدیریت دیسک ویندوز واژه partition را در نوار جست وجو درون کنترل پنل و یا منوی استارت تایپ و سپس روی گزینه Create and Format Hard Disk Partitions کلیک کنید. این برنامه 2قسمت دارد که بخش بالایی پارتیشن ها را به صورت فهرست نشان می دهد و بخش پایینی نمای گرافیکی پارتیشن ها را نمایش می دهد. برای تغییر اندازه یک درایو روی پارتیشن مورد نظر کلیک راست و Extend Volume یا Shrink Volume را انتخاب کنید؛ البته تغییر اندازه پارتیشن ها دارای یک سری محدودیت است. شما تنها می توانید مواردی را کوچک تر کنید که دارای فضای آزاد مناسبی باشند. همچنین تنها امکان برای بزرگ تر کردن یک پارتیشن، بودن فضای تخصیص نیافته در سمت راست پارتیشن است. در صورت وجود فضای آزاد می توانید آن ها را درون فهرست پارتیشن ها یا بخش گرافیکی مشاهده کنید. ویندوز توانایی اضافه کردن فضاهای خالی را که در سمت چپ پارتیشن مورد نظر هستند، ندارد و برای این کار باید از برنامه های جانبی استفاده کنید. زمانی که قطعه پارتیشنی را کوچک تر می کنید، فضایی بدون استفاده درون پارتیشن ها ایجاد می شود. برای اضافه کردن این قطعه به پارتیشن های هارد روی آن کلیک راست و New Simple Volume را انتخاب کنید. پنجره ویزارد جدیدی باز می شود که شما را در ساخت پارتیشن جدید راهنمایی خواهد کرد. در این مرحله به راحتی می توانید اندازه و فرمت پارتیشن را انتخاب کنید.

یکی دیگر از امکانات این برنامه پاک کردن و حذف پارتیشن ها ست. برای این کار روی قطعه پارتیشن مورد نظر کلیک راست و Delete Volume را انتخاب کنید. این کار تمامی فایل های موجود در پارتیشن مورد نظر را نیز پاک خواهد کرد پس مراقب باشید!

برای تغییر نام درایوها روی درایو دلخواه راست کلیک و Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید. حال Change را انتخاب کنید تا بتوانید نام درایو را تغییر دهید. همچنین برای فرمت یک درایو روی آن راست کلیک و Format را انتخاب کنید. فرمت کردن روی اندازه پارتیشن تاثیری ندارد اما تمامی اطلاعات شما درون آن درایو را پاک خواهد کرد. همچنین توسط این گزینه می توانید فرمت درایوتان را تغییر دهید.

روزنامه خراسان



سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب