27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 368 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟بازی ایرانی بازی می کنین؟خب خدا رو شکر
برنامهریزی و سرمایهگذاری بلند مدت بریتانیا در حوزه بازیهای رایانهای
امروزه بازیهای رایانهای به عنوان بزرگترین رسانهی دنیا شناخته میشود بهطوری که درآمد این هنر-صنعت از مجموع درآمد سینما و موسیقی بیشتر شده است. همین عامل باعث شده دولتمردان کشورهای مختلف برای این هنر-صنعت برنامهریزی طولانی مدت کنند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اخیرا از سوی دولت انگلیس خبری منتشر شد مبنی بر حمایت و کمک بلاعوض دولت انگلیس از بازیسازان تا تولید این رسانه در این کشور رشد کند.
بر اساس طرح جدید دولت انگلستان و گزارش گاردین، این طرح با هدف حمایت از استارتاپهای بازیسازی برای تولید محصولات خلاق جهت موفقیت در عرصه بینالمللی تدوین شده است.
این حمایت تا سال 2019 ادامه خواهد داشت و پروژهها حمایتهای 25000 و 50000 پوندی دریافت خواهند کرد تا با گسترش پروژه اولیه خود بتوانند سرمایههای بزرگتری جذب کرده و در نهایت بتوانند محصولی بزرگ خلق کنند.
بر اساس گزارشها، صنعت بازیهای رایانهای در بریتانیا، روزانه 4.5 میلیون پوند درآمد دارد و بیش از 19000 نفر مستقیما در این حوزه مشغول به کار هستند.
اون وقت اینجا انقدر حمایت خوبه که وقتی یه بازی ایرانی مثل ارتش ها تو دنیا اول می شه سه چهار سا بعد از شروع تولیدش وارد بازار می شه.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 349 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟خوش می گذره؟خب خدا رو شکر.
ایام شهادت امام حسین(ع)رو تسلیت می گم.
بررسی برنامه ملی بازیهای رایانهای در جلسه شورای عالی فضای مجازی
شامگاه روز گذشته، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی با دبیری ابوالحسن فیروزآبادی و با حضور دکتر حسن روحانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در این جلسه سیاستهای مربوط به حمایت از تولید بازیهای رایانهای در کشور با بهرهگیری از فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جلسه شب گذشته، در خصوص مفاد «برنامه ملی بازیهای رایانهای» که پیشتر در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصویب شده بود، صحبتهایی انجام شد و قرار است ادامه بررسی این برنامه در جلسه دو هفته آینده این شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان نیز حمایت از بازیهای ایرانی و همچنین تشویق استعدادهای جوان و حمایت از شرکتهای دانشبنیان برای حضور در فضای رقابتی را لازم دانست.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 360 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟خب خدا رو شکر.
ایام سوگواری سیدالشهداء امام حسین(ع) رو تسلیت می گم.
مسئولان، بازی رایانهای را بازی میپندارند
برخی کارشناسان فضای مجازی معتقدند: متولیان فرهنگی ما تاثیر بازیهای رایانهای را جدی نگرفتهاند. در حالی که بازیها باید به لحاظ سنی ردهبندی شوند و تاکنون ۲۵۰۰ بازی ردهبندی شده است.
به گزارش مهر، سیدمحمدعلی سیدحسینی، مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با حضور در برنامه فرهنگی رادیو گفتگو به موضوع بررسی نقش بازیهای رایانهای در فرهنگ و اقتصاد کشورمان پرداختند.
ابتدا سیدمحمدعلی حسینی مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: در بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سال ها پیش روی این بحث تأکید داشتیم و اثرات بازیهای جدید به خاطر دغدغههای مادر و پدرها مدنظرمان بوده است. در بنیاد بازیهای رایانهای سال ۸۷ پژوهش هایی در این رابطه انجام دادیم و منجر به تأسیس نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانهای (اسرا) شد. سعی کردیم اثرات این بازیها را متناسب با سن افراد تعیین کنیم تا اثرات آن کاهش پیدا کند. بازیهای رایانهای به علت تعامل، حس حضور در این رسانه جدید و ارتباط بی واسطه ممکن است باعث تغییر ارزشها، ایجاد خشونت، القای ترس و نا امیدی، ترویج سبک زندگی خاص می شود و ما در نظام رده بندی این اثرات را رصد کردیم.
مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه ما اثرات برخی از این بازی ها را بررسی کردیم، گفت: در پژوهش برخی بازی ها که زندگی مصرفی، تجمل و همجنس گرایی را ترویج می کنند، کارهایی انجام دادیم. سعی کردیم با تأسیس این واحد این شبکه را فعال کنیم و از تمام رشته ها امکان تحقیق در این زمینه وجود دارد. امکان این وجود ندارد که برای این بازی ها با تحلیل محتوای ساده کار کنیم؛ به عبارتی همه بازی ها را رصد می کنیم و مطالعه ما روی بازی های خاص است. بازی هایی که کیفیت مطلوب ندارند در ایران رواج ندارند.
وی افزود: گرایش به برخی بازی ها که فرهنگی را در حوزه های مختلف ترویج می کنند، بیشتر است. در سیستم رده بندی برای هر بازی ۴۰ ساعت صرف می شود تا بررسی شود و جنبه های مخفی و غیرآشکار آن برای ما آشکار شود.
مسئولان، بازی رایانهای را بازی میپندارند
سیدحسینی با تأکید بر اینکه مسئولان از بازیهای رایانهای غافل شدند، گفت: نسبت به رسانه های دیگر این غفلت وجود دارد چون اسم بازی باعث می شود جدی گرفته نشود اما در دنیا بازیهای رایانهای رسانههای تعاملی هستند. مخاطبان در حال تغییر مسیر هستند و تکنولوژی های جدید این عرصه در حال تغییر حضور بشر در این عرصه هستند.
وی افزود: ما دستگاه هایی شبیه تردمیل و عینک سه بعدی داریم که فرد به طور کامل ارتباطش با دنیای واقعی قطع می شود. این تأثیرگذاری را به شدت بالا می برد و رشد اقتصادی چشمگیری نسبت به صنعت هالیوود دارد. شرکت های بزرگ بازی سازی حتی از بسیاری از شرکت های فرهنگی دیگر قدرتمند تر هستند. به دلیل این اهمیت کشورهایی که در زمینه بازی سازی موفق هستند به رده بندی سنی توجه کردند و محتوای آسیب رسان و مزایای آن را ذکر می کنند. موسسات غیرانتفاعی در دنیا اطلاع رسانی می کنند این محصول فرهنگی مناسب چه سنی است و چه خصوصیاتی دارد و این رده بندی مخصوص آگاهی بخشی به والدین است.
سیدحسینی نیز در پایان گفت: ما در منطقه خاورمیانه تنها کشوری هستیم که رده بندی سنی برای بازی های رایانه ای داریم. چون برای تأسیس این نظام رده بندی اول بودیم با مشکلاتی روبرو شدیم. با اساتید روان شناسی، جامعه شناسی و علوم معارف صحبت کردیم و الان ۲۵۰۰ بازی رایانهای، از سال ۸۸ تا به حال را، رده بندی سنی انجام دادیم.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 521 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟بازی ایرانی بازی می کنین؟خب خدا رو شکر
ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) رو تسلیت می گم.
به دنبال از بین بردن کانالهای توزیع عمده بازیهای رایانهای غیرمجاز هستیم
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: به دنبال از بین بردن شبکه(کانال)های توزیع عمده بازیهای رایانهای غیرمجاز هستیم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، حسن کریمی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص فعالیتهای این بنیاد در راستای مبارزه با بازار بازیهای رایانهای غیرمجاز، اظهار کرد: برای جریانسازی فرهنگی در استفاده از بازی رایانهای باید از مسیر صنعتی شدن بازیها عبور کرد و قدم اول آن بازار است.
وی ادامه داد: برای طی نخستین گام در بازار بازیهای رایانهای، قدم اول از بین بردن بازار رونوشت(کپی)است چراکه یک معادله چند مجهوله پیچیده در رونوشت(کپی)بازی رایانهای داریم، برای این معادله باید نسبت قیمت به کیفیت حل شود یعنی بازی داخلی ارزان و خارجی گران باشد، باید توجه داشته باشیم که کافی است 500 تومان به قیمت بازی مجاز خارجی اضافه شود تا ببینید چطور بازار بازیهای رایانهای غیرمجاز فعال میشود.
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای با اشاره به اینکه بدون قانون حق رونوشت(کپی رایت)نمیتوان مسئله نرمافزارها از جمله بازیهای رایانهای را حل کرد، گفت: اگر در بهترین حالت ویترین مراکز توزیع را از وجود بازیهای غیرمجاز پاک کنیم باز هم مراکز زیرزمینی و شبکههای توزیع غیرقانونی وجود خواهند داشت، لذا باید در همکاری بین دستگاههای مرتبط با این موضوع مسئله به صورت قانونی پیگیری شود.
وی گفت: ما ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز رایانهای را در 32 استان کشور راهاندازی کردیم که این ستادها در همکاری با ادارات ارشاد هر استان و کمک نیروی انتظامی عملیات پاکسازی مراکز توزیع را از بازیهای غیرمجاز انجام میدهند و گزارش آن به بنیاد ملی بازیهای رایانهای ارسال میشود، ما در این عملیات در درجه اول به دنبال از بین بردن شبکه(کانال)های توزیع عمده در سراسر کشور هستیم.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 398 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟حالین؟حولین؟بازی ایرانی بازی می کنین؟خب خدا رو شکر
کشف و ضبط بیش از 3500 عنوان بازی غیرمجاز در ایلام و مهران
ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز از کشف و ضبط بیش از 3500 عنوان بازی غیرمجاز در عملیات اخیر در دو شهرستان ایلام و مهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز در این دو شهرستان فعال شده و با حضور مسئولان ستاد مرکزی، اولین عملیات پاکسازی این دو شهرستان انجام شد.
خسرو کردمیهن، رئیس این ستاد افزود: در شهرستان ایلام از 3 مرکز توزیع بیش از 3000 عنوان غیرمجاز و در شهرستان مهران از 2 مرکز توزیع بیش از 500 عنوان غیرمجاز کشف و ضبط شد.
تاکنون هفت مرکز شهرستان اعم از رشت، ارومیه، اردبیل، اهواز، یزد، ایلام و مهران با حضور ستاد مرکزی مورد بازرسی قرار گرفته که مجموعا از این هفت عملیات بیش از 60 هزار بازی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 444 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟سلامتبن؟حالین و حولین؟خوش می گذره؟خب خدا رو شکر
بازی ایرانی که بازی می کنین؟فداتوون
بازی رایانهای جنگ در کوهپسند در حال تولید است
رئیس دانشگاه پیامنور خرمآباد از تولید بازی رایانهای جنگ در کوهپسند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای و به نقل از ایسنا، ارادتمند در جمع خبرنگاران گفت: یک بازی رایانهای توسط تیم دانشجویی پویا نمایان پارادایس دانشگاه به نام جنگ در کوه سپند برگرفته از داستان ملی شاهنامه در حال تولید است.
وی اظهار کرد: این بازی تا مرحله سناریونویسی و طراحی سه بعدی محیط پیش رفته و برنامهنویسی و مسائل بهینهسازی و کامپایل و انتشار آن باقی مانده بهطوری که حدود 40 درصد از مراحل تولید این بازی پیش رفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امیدواریم که تا اوایل سال 95 به مرحله عرضه برسد، تصریح کرد: سناریوی این بازی برخلاف دیگر بازیهای ملی دارای وحدت معنایی است و اجازه نمیدهد که ذهن کاربر هنگام بازی دچار تشویش شود.
وی ادامه داد: این بازی از داستان جذابی برخوردار است. در داستان قرار است رستم یک گنج پنهان را که در دژ واقع در کوهسپند قرار دارد بهدست آورد و نزد زال پدرش بیاورد اما در این مسیر با موانع انسانی و طبیعی روبرو است که باید از سد آنها عبور کند.
ارادتمند اضافه کرد: زنده یاد دکتر مجید رحیمی نسب عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه لرستان در ارائه مشاورههای علمی به دانشجویان این گروه کمک شایانی کرد و این طرح را به روح ایشان تقدیم خواهند کرد.
وی بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در قالب بازیهای رایانهای کودکان، نوجوانان و جوانان کشورمان را تهدید میکند ضروری است که با استفاده ظرفیت و توانمندیهای متخصصین جوان و توانمند کشورمان با حمایت از آنها زمینه برای تولید بازیهای ملی و مذهبی براساس داشتههای ملی و مذهبی فراهم شود چون این صنعت میتواند علاوه بر مقابله با تهاجم فرهنگی درآمد بالایی را نصیب کشور کند.
توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)
27 مهر 1394 ساعت 16:47 |
بازدید : 360 |
نوشته شده به دست ERFAN-OLYAEE |
(نظرات )
به نام خدا
سلام خوبین؟خوشین؟حالین؟سلامتین؟حولین؟بازی ایرانی بازی ایرانی بازی می کنین؟قربونتون خدا رو شکر
حل مشکل بازی «ویراژ» در آزمایشگاه بازیهای موبایل
مدتی است که از شروع به کار آزمایشگاه بازیهای گوشی همراه(موبایل)میگذرد و در این مدت تعدادی از بازیهای مطرح گوشی همراه(موبایل)در آزمایشگاه مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند(تست شدهاند).
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، بازی «ویراژ» ساخت استودیو نوآ گیمز در حال حاضر بیش از 200 هزار کاربر فعال دارد و یکی از بازیهای مطرح گوشی همراه(موبایل)داخلی است.
حمید نعیمی مدیرعامل استودیو نوآگیمز پس از آزمایش(تست)بازی در آزمایشگاه گفت: وجود آزمایشگاه بازیهای گوشی همراه(موبایل)با توجه به پیشرفت سریع پلتفرم گوشی همراه(موبایل)کاملا لازم بود. ایجاد چنین آزمایشگاهی نشاندهنده سمت و سو برداشتن هر چه بیشتر بنیاد به سمت روند اصلی صنعت بازی(گیم)است.
نعیمی دلیل استفاده از آزمایشگاه را گزارش یک ایراد از بازی عنوان کرد و ادامه داد: از سوی کاربران گزارش شده بود که بر روی صفحهکلید پیشفرض دستگاههای HTC ایراد وجود دارد. که ما هم پس از تست بازی بر روی این دستگاه مشکل را یافتیم.
حمید نعیمی تنوع کم دستگاهها و نبود درایور دستگاهها را به عنوان نقاط ضعف آزمایشگاه معرفی کرد و خواستار رفع این موارد شد.
لازم به ذکر است طبق برنامهریزی و زمانبندی معاونت حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای، بهزودی تنوع این دستگاهها افزایش خواهد شد.
بازیسازان موبایلی میتوانند جهت ثبتنام و استفاده از آزمایشگاه بازیهای موبایل به سایت آزمایشگاه به نشانی : mobilegamelab.ir مراجعه نمایند.
منبع:بنیاد ملی بازیهای رایانه ای توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني(مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي)
دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره
(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)