متن دلخواه شما
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 100 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

see-eye-to-eye

امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟

خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!

شناخت "خستگی چشمها"
تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند.

اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم.

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟
به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت.

از نرم افزارها ها برای یادآوری استفاده کنید:
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای کاربران کامپیوتر عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید.

قانون 20-20-20
برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید.

چشمها را باید شست:
بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید.

عادت های خوب برای چشم:
وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است.

همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد.

نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد.

منبع:نارنجی

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 117 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

یک مطالعه نشان داد: افرادی که زمان زیادی را در فضای اینترنت صرف می کنند نمی‌توانند با زندگی واقعی کنار بیایند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا،  این مطالعه نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت حتی تغییر ساختار فیزیکی مغز را نیز به دنبال دارد.

محققان این پروژه می‌گویند: ما نمی‌توانیم آرام در ایستگاه اتوبوس بنشینیم و منتظر اتوبوس باشیم. این خیلی بد است چرا که مغز ما به آن زمان کم برای استراحت و پردازش اشیا نیاز دارد.

بیشتر افراد نشانه‌هایی از اعتیاد به اینترنت دارند و نمی‌توانند بدون اینترنت زندگی کنند.

دیوید لوی، یکی از این محققان، گفت: زندگی آنلاین به داشتن “مغز ذرتی” منتهی می‌شود. عملکرد چند تکلیفی اینترنت باعث می‌شود تا زندگی عادی کُند و خسته کننده به نظر برسد.

وی افزود: علاوه بر این، گذراندن زمان زیاد در محیط‌های مجازی باعث می‌شود که افراد نتوانند احساسات دیگران را بفهمند.

 منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 112 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.


------------------------------​----------------------
الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمن تر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت قدیمی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.

 

قبل از هرچیز ابتدا باید مطمئن شوید که ویژگی Hibernate در ویندوز شما فعال است. برای فعال‌سازی Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و سپس Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.
در ویندوز ویستا و 7، ابتدا در منوی Start عبارت CMD را وارد کنید و Enter بزنید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد نمایید.

برای ساخت یک فایل میان‌بر برای Hibernate کردن ویندوز، به صورت زیر عمل می کنیم:

در فضای خالی محیط دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، این دستور را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید:

%windir%System32 undll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

نامی برای Shortcut خود انتخاب کنید (به عنوان مثال Hibernate) و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
با دوبار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته شده، ویندوز بلافاصله Hibernate می‌گردد.

 

کاربردهای دیگر:
یکی از کاربردهای این میان‌بر، توانایی Hibernate کردن کامپیوتر در زمان تعیین شده توسط شماست. برای این کار کافی است از برنامه Task Scheduler ویندوز استفاده کنید. برای دسترسی به Task Scheduler در ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و 7، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد کنید و Enter بزنید.
کاربرد بعدی آن مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود مثل Internet Download Manager می‌باشد. اگر شما به دانلود شبانه علاقه‌مندید پس حتماً با بخش Scheduler در برنامه IDM آشنایی دارید. در این قسمت کاربر برای برنامه تعریف می‌کند که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام شوند و بعد از اتمام دانلود ها چه اتفاقی بیفتد (از جمله خاموش کردن کامپیوتر). شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میانبر به IDM، دستور بدهید که بعد از اتمام دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای اینکار کافی است که در پنجره Scheduler، در قسمت Open the following file when done فایل میان‌بری که ساخته‌اید را معرفی کنید و تنظیمات زمان‌بندی را اعمال نمایید.

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 108 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

در جدیدترین بازی ساخت شرکت EA با عنوان Battlefield 3 تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی در تهران دست به عملیات نظامی می‌زنند.

Battlefield 3 نام جدیدترین بازی جنگی است که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود. این بازی یک بازی تیراندازی از دید اول شخص است که توسط شرکت EA Digital Illusions CE تولید و به وسیله شرکت Electronic Arts عرضه می‌گردد. در این بازی شما نقش تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را دارید که طبق معمول با نام عباراتی چون آزادی و مبارزه با تروریسم به کشورهای دیگر از جمله ایران حمله می‌کنید.

این دوازدهیم شماره از سری بازی‌های Battlefield است و در واقع دنباله داستان قبلی آن در Battlefield 2 می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.

 از جمله ویژگی‌های این بازی استفاده آن از موتور بازی Frostbite 2.0 ساخت شرکت DICE است. این موتور سبب می‌شود تا سازندگان آن بتوانند عملیات‌های تخریبی پیشرفته‌تر و نیز موسیقی و گرافیک بهتری را ارائه دهند. سازندگان آن سعی کرده‌اند تا با استفاده از این موتور جدید، شرایط کاملاً طبیعیِ میادین نبرد را به بازی‌باز القا کنند، شرایطی چون پرت شدن بر اثر موج انفجار، و تأثیر وزش باد و نیروی جاذبه بر روی گلوله‌ها.

این بازی در وهله نخست برای رایانه‌های شخصی و در درجه بعد برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 طراحی و در نظر گرفته شده است. لذا، نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای نقشه‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه کنسولی آن می‌باشد. مخاطبین این بازی اشخاص بالای ۱۸ سال می‌باشد.

حوادث Battlefield 3 در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی روی می‌دهد. نقشه‌های تأییدشده برای این بازی تاکنون شامل نقشه شهرهایی چون تهران، پاریس، سلیمانیه، و نیویورک می‌باشد که در این مکان‌ها جنگ‌های خیابانی، و نیز درگیری‌ در مناطق مرکزی شهر و فضاهای باز رخ می‌دهد. اتفاقات و رویدادهای این بازی در سال ۲۰۱۴ روی می‌دهند.

شاید این دسته از بازی‌ها در وهله نخست صرفاً یک سری بازی ساده به نظر آیند، اما اگر کمی عمیق‌تر به آنها نگریسته شود می‌توان دریافت که میلیون‌ها دلاری که صَرف ساخت چنین بازی‌هایی می‌شود فقط جنبه تجاری و سرگرمی ندارد، بلکه در ورای آنها می‌توان به وضوح جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مذهبی را یافت.

همان‌طور که کارشناسان مختلف ، بارها به فعالیت‌های هدفمند دولت آمریکا در تغییر و آماده‌سازی اذهان عمومی خود و دیگر کشورها برای مقابله و جنگ با اسلام، شیعیان، و به ویژه ایران اشاره کرده‌اند، بی‌شک یکی از اهداف این بازی، که می‌تواند مهم‌ترین آنها نیز باشد، آماده‌سازی اذهان عمومی به ویژه نسل جوان برای مقابله با ایران و کشورهای اسلامی است. اگر به مکان‌هایی که اتفاقات این بازی در آن روی می‌دهد نگاهی انداخته شود می‌توان به سهولت دید که این رویدادها در مرز بین ایران و عراق (سلیمانیه)، و حتی در داخل مرز ایران و در تهران روی می‌دهد.

پیش از این، اکثر رویدادهای چنین بازی‌های جنگی‌ای از جمله Medal of Honor: Operation Anaconda (2010), Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009), Metal Gear solid 4 (2008), و غیره در افغانستان و کشورهای عربی به ویژه عراق رخ می‌داد. اما اکنون و برای نخستین بار در یکی از بازی‌های معروف و پرهزینه ساخت آمریکا این درگیری‌ها به داخل ایران و تهران کشیده می‌شود.

شاید لازم باشد که دیگر در نگرش خود نسبت به این بازی‌های به ظاهر بازی بازنگری کرده و آنها را جدی‌تر دنبال کنیم و برای آنها تمهیداتی بیندیشیم.

منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:13 | بازدید : 86 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

حافظه جانبی برای مغز

تصور کنید روزی بتوانید یک مموری کارت را به مغز خود وصل کنید و از فایلهای موجود در آن بلافاصله استفاده کنید. مثلا اطلاعات مورد نیاز برای یک کنفرانس یا امتحان را دانلود کنید و آن را چند دقیقه قبل از شروع جلسه در مغزتان ذخیره کنید و در جا از داده های آن استفاده کنید. خب به نظر می رسد این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. چون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند قدمهای اولیه در این راه را بردارند.

 بعد از مطالعات فراوانی که دکتر تئودور برگر و همکارانش در مورد واکنشهای شیمیایی فرآیند یادگیری کوتاه مدت در مغز موشها انجام دادند، توانستد یک چیپ کوچک بسازند که از الکترودهایی برای اتصال به مغز و افزودن به ظرفیت حافظه استفاده می کند.این پروتز عصبی قادر است سیگنالهای عصبی را ذخیره کند و درست مانند یک حافظه جانبی الکترونیکی به موشها کمک کند تا سریعتر و بیشتر یاد بگیرند.

 با روشن کردن مدار، یادگیری به موشها القا می شود و آنها "یاد می گیرند" و با خاموش کردن مدار، همه چیز را به سرعت فراموش می کنند. دکتر برگر ادعا می کند که اگر بتوانند جزئیات بیشتری از فرآیند رمزنگاری سلولهای عصبی را بفهمند، قادر خواهند بود تقریبا هر چیزی را در حافظه ایجاد یا حذف کنند. دقیقا مثل یک فلش مموری که به مغز وصل می شود. در حال حاضر تحقیقات آنها بر روی موشها موفقیت آمیز بوده و هدف بعدی آنها اجرایی کردن این پروژه در مورد میمونهاست.

 پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در مقاله ای که برای معرفی این تکنیک منتشر کرده اند، هدف از تحقیق بر روی چنین طرحی را کمک به بازیابی حافظه و یا افزایش ظرفیت حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر، سکته مغزی یا ضربه به جمجمه اعلام کرده اند. اما صبر کنید... مساله خیلی شبیه داستانهای علمی-تخیلی به نظر می رسد. اگر واقعا چنین دستاوردی در آینده محقق شود، فکر می کنید چه واکنشهایی را در میان مردم بر می انگیزد؟ چه استفاده ها (یا سوء استفاده های) دیگری می توان برای آن در نظر گرفت؟ اگر چنین فلش مموری در دسترس شما بود، چه فایلهایی را روی آن ذخیره می کردید؟

منبع

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 91 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 57 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
زندگی کابوس وار معصومه/ پوستی که لحظه به لحظه کنده می شود/ اعلام نحوه یاری
اهواز - خبرگزاری مهر: نگاه نگران مادر و چشمهای پر از دلهره پدر حکایت از دردی کهنه دارد. صورتهای رنگ پریده و خسته این دو نفر نشان می دهد بیخوابی و چشم انتظاری، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی فقیرانه آنهاست؛ زندگی که با دردها و گریه ها و اشکهای دختر پنج ساله آنها رنگ غم و اندوه به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، زخمهای کهنه معصومه دختری که به واقع معصوم است، سکانسهایی نه چندان دلچسب از فیلم زندگی خانواده قاسم بریسم را رقم زده است که بی شک تنها تصور آن و نه دیدنش برای خیلی از مردم سخت و غیرقابل تحمل باشد.

دیدن دختری که هر روز رشد می کند و قد می کشد اما با زجری کشنده، دختری که بازی کردن و خندیدن را مثل خیلی از دخترکان روستای دوسلق شهرستان شوش دوست دارد ولی توان آن را ندارد، شاید زجرآورترین صحنه های زندگی را برای مادری تشکیل می دهد که دوست دارد دخترش همانند سایر هم سن و سالانش بخندد، بازی کند و حرفهای شیرین و با نمک بر زبان جاری کند.

زخمهای بی علاج معصومه

حکایت این گزارش، زندگی غم انگیز معصومه بریسم دختری پنج ساله از شهرستان شوش است که با یک بیماری ناشناخته و از همان دوران نوزادی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که هم اکنون بدن این دختر همیشه خونی و زخمی است.

در حالیکه برای خیلی از ما تنها یک زخم کوچک، آه از نهادمان بلند می کند، معصومه پنج سال از زندگی کودکانه خود را در حالی پشت سرگذاشته که پوست بدنش خود به خود همیشه در حال جدا شدن بوده و این وضع یک زندگی کابوس وار را برای معصومه رقم زده و خنده را از لبان وی گرفته است.

مادرش که نشان می دهد سختی روزگاری که با این دختر پنج ساله پشت سرگذاشته، ضربات عمیقی به چهره اش وارد کرده است در توصیف وضع معصومه می گوید: دخترم دوست دارد بدون لباس باشد زیرا لباس ها بعد از چند ساعت به تنش می چسبند و باعث درد شدید وی می شوند و بعد از مدتی جدا کردن آنها از بدنش مثل کندن پوست یک انسان از بدنش عذاب آور می شود.

پدرش قاسم که نگاه کردن به صورتش می تواند تلخکامی ایامی که با زخمها و گریه های دخترش بر او گذشته را تداعی کند، یک روز کار می کند و چند روز بیکار است که در سالهای اخیر حتی در تامین مخارج اولیه زندگی خود و خانواده اش نیز مانده چه برسد به اینکه بتواند هزینه های سرسام آور درمان دخترش را تامین کند.

وی می گوید: خیلی سخته ببینی دخترت و پاره تنت جلوی چشمانت از زخمی هایی که خود به خود روی بندش ظاهر می شود، زجه بزند ولی نتوانی برایش کاری بکنی. ببینی مادرش شب و روز دعا می کند ولی کاری از دستمان برنیاید. زندگی ما با قحطی لبخند و خنده مواجه شده است.

زندگی سخت قاسم بریسم و دخترش

وی ادامه می دهد: تاکنون به پزشکان فراوانی مراجعه کرده ایم که گفته اند بیماری دخترم ناشناخته است. حتی یک بار معصومه را به تهران نیز برده ایم که گفته اند این بیماری لاعلاج است. راستش را بخواهید وضع زندگی ما به گونه ای نیست که بتوانیم این مخارج سرسام آور را تامین کنیم به همین دلیل اکنون امیدمان به خداست که به دخترمان یک زندگی عادی ببخشد و خنده را بر لبان مادرش بنشاند.

پدر معصومه عنوان می کند: برخی مردم می گویند که پزشکان متخصصی در تهران هستند که توانایی درمان دخترم را دارند ولی دست ما به آنها نمی رسد چون توانایی این کار را نداریم و این ناتوانی، عذاب و ناراحتی من را بیشتر می کند.

قاسم این را هم می گوید که همین حالا هم شرمنده زن و بچه ام هستم زیرا هرچه دارم برای درمان معصومه فروخته ام و دیگر جایی برای درآمدزایی نیست.

وقتی می خواهم با معصومه صحبت کنم تا بتوانم ناراحتیش را بیشتر درک کنم، فقط یک چیز را از او می شنوم. گریه، گریه و گریه و در نهایت دیدن چشمانی پر از اشک...

فرماندار شوش هم در این خصوص می گوید: از وضع آنها اطلاع داریم چند بار به آنها کمک شده ولی امکان درمان برای آنها میسر نشده است به هر حال این بیماری ظاهرا به گونه ای است که از بین 4.5 میلیون نفر، یک فرد به آن مبتلا می شود به گونه ای که پوست بدن فرد بدون دخالت عاملی، از بدن جدا می شود.

عبدالرضا سعیدی نیا در خصوص زندگی خانوده معصومه می گوید: زندگی سختی دارند و در روستایی به نام دوسلق زندگی می کنند که 70 کیلومتر با شوش فاصله دارد. فکر می کنم حتی رفت و آمد در این شهر نیز هزینه ای هنگفت را به خانواده قاسم بریسم تحمیل می کند.

وقتی عکاس به پدر و مادرش می گوید که قصد دارد از بدنش عکس بگیرد و باید پیراهنش را بالا بزنیم مادرش با گریه می گوید: نمیشه. لباس به بدنش چسبیده است. اما اصرار ما باعث می شود مادر برخلاف میل باطنی دست به چنین کاری بزند تا با صحنه هایی دردآور مواجه شویم. مادر می گوید هر وقت می خواهم لباسهایش را از بدنش جدا کنم، معصومه تا حد مرگ، درد می کشد و گریه می کند.

معصومه را در حال زجه زدن در حین ملاقات پدر و مادرش با استاندار خوزستان برای اولین بار دیدم. همه افرادی که در آنجا بودند تحت تاثیر بیماری دخترک قرار گرفته بودند و من با خود فکر می کنم که این درد و رنجی که معصومه بابت این زخمهای بی درمان تحمل می کند ممکن برای بچه های هر کدام از ما رخ دهد. پس به شکرانه سلامتی فرزندانمان که می توانیم با دیدن لبخندشان، تا اوج خوشبختی پرواز کنیم و با دیدن دویدنشان گل از گلمان بشکفد باید امثال معصومه بریسم را دریابیم.

نحوه یاری رسانی به معصومه

بر همین اساس شماره حساب 4886569012 و شماره کارت 6273533100563938 نزد بانک تجارت به نام قاسم بریسم برای کمک به این دختر اعلام می شود.
 
همچنین هموطنان برای دریافت اطلاعات بیشتر از وضع این دختر شش ساله می توانند با شماره 09163344202 به نام علی نواصر نیز تماس بگیرند.
---------------------
گزارش: علی نواصر

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )
 
عشق نه واسه فیلماست نه واسه خارجیاست ، برای عاشق شدن فقط یک دل صاف و ساده لازمه ، همین!

سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
12 آذر 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 80 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

شرکت فولکس واگن چینی خودرویی بیضی ساخته است که بدون داشتن چرخ و بال در بین زمین و هوا در ارتفاع دو فوت حرکت می کند. این خودرو برای حرکت با دستگاه کنترل به آن فرمان داده می شود و ظرفیت آن ۲ نفر نیز می باشد. پخش شدن فیلم ویدیویی این خودروی چینی در اینترنت تاکنون ۳۳ میلیون بازدید کننده داشته و همه را شگفت زده کرده است. هنوز جزئیات کامل تری از این خودرو در دسترس نیست.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
آخرین عناوین مطالب